вівторок, 28 серпня, 2018, 11:12 Новини ВВС Україна
Кавуни, Винник і біткоїн: за що українці моляться у соцмережах

Український Facebook переповнений іронічними подіями, на кшталт молитви за зниження цін на транспорт або Олега Винника. Що це таке?

Кавуни на баржі
UNIAN

Український сегмент Facebook переповнений іронічними запрошеннями на події, на кшталт молитви під час зустрічі баржі з кавунами або за зниження цін на транспорт.

Захід "Молитва за зниження цін на громадський транспорт у Києві" з'явився незабаром після підвищення цін на проїзд у столиці в липні.

Наразі вже майже 3 тисячі користувачів зазначили, що прийдуть на подію, а 12 тисяч - позначили, що зацікавлені в заході.

Подію, місцем проведення якої зазначено Києво-Печерську Лавру, днями знову перенесли - наразі датою проведення стоїть 8 жовтня.

Втім, цей захід - суто віртуальний і насправді не планується, як і безліч інших подій з дотепними назвами, що заполонили український сегмент соцмереж.

"Дістало, що ціни на проїзд зростають, а грошей ти більше не заробляєш? Потрібно їздити на метро і тролейбусі, а зараз це задоволення лише для заможних? Приходь і молися з нами за зниження цін на проїзд у громадському транспорті", - іронізують організатори в описі заходу.

Скріншот заходу
Facebook
Більше 12 тисяч користувачів Facebook зацікавилися у заході

Користувачі змагаються в дотепності в постах на сторінці події.

https://www.facebook.com/events/476777482768860/permalink/510611486052126/

Популярності в соцмережах також набрала подія, присвячена зустрічі баржі з кавунами, що пливла з Херсонської області до Київської. В описі гумористичного заходу, що нібито був запланований на 25 серпня, йшлося: "Молитва, урочистості. Дискотека".

Скріншот заходу про зустріч баржі у Facebook
Facebook
Скріншот заходу у Facebook

До тренду на "молитви" долучилися і фахівці окремих галузей. Зокрема в українському сегменті Facebook наразі плануються події "Молитва за підняття курсу Біткойна та запровадження блокчейну", "Молитва за відсутність правок", організована маркетологами, "Молитва за здоров'я iTunes" і "Молитва за чистий код" для програмістів, учасників якої закликають "покаятися у своїх гріхах у розробці".

Скріншот заходу події у Facebook
AFP
"Вечірня молитва за Олега Вінника" планувалася у Сумах

Раніше в соцмережах популярності набрали "Вечірня молитва за Олега Винника" та "Молитва за зниження цін на риболовні снасті".

Що думає церква?

Києво-Печерська Лавра
UNIAN
У Лаврі заявили, що моляться за Київ щодня

У Києво-Печерській Лаврі, де нібито мала відбутися "Молитва за зниження цін на транспорт", зазначили, що цей захід планується без благословіння і без узгодження з намісником і братією монастиря.

"Братія Лаври не має наміру брати участь у політичних акціях, що прикриваються авторитетом Церкви", - зазначили в прес-службі Лаври.

Жарти в молитві абсолютно недоречні, зазначив у коментарі для BBC News Україна голова прес-служби УПЦ МП архієпископ Климент.

Але він додав, що віряни у молитовних проханнях обіймають всі сфери життя. "Враховуючи сьогоднішні реалії, спільна молитва за зниження цін на проїзд - це дуже актуально", - зазначив речник церкви.

За його словами, за допомогою соцмереж гуртується багато віруючих, які разом моляться за спільні потреби. В таких групах, окрім мирян, є священики і навіть єпископи, розповів Климент.

У соцмережах існують сторінки і для справжніх релігійних молитов. Зокрема, Свято-Вознесенький храм, що у Києві, веде сторінку заходу щомісячної "Молитви про хворих".

Користувачам пропонують залишати на сторінці імена хворих людей, щоб за них молилися. Імена також пропонують надсилати у групу в Viber.

А учасники групи у Facebook "Піст і молитва за Україну" закликають молитися за мир в країні двічі на день.

Для любителів котячих лапок і гумору

Подібні флешмоби - реакція на гарячі події, як от підвищення цін на проїзд в громадському транспорті, каже керівник програм нових медіа ГО "Інтерньюз-Україна" Віталій Мороз.

Він пояснює: "Очевидно, що організатори жодного відношення до церкви не мають, це справді скоріше гумор чи навіть сатира в онлайні, де все можливо - бурлеск, іронія, містифікація".

Нерідко в такі флешмоби "граються" в рекламних чи цифрових агентствах, зазначає експерт з нових медіа. Так вони тестують реакцію користувачів Facebook: перевіряють чи можуть привернути увагу багатьох людей або прагнуть винести уроки, необхідні для свого бізнесу.

Іронічні "молебні" в соцмережах - продовження тренду на події з чудернацькими назвами, на яких відмічається велика кількість учасників, але які в реальному житті не відбуваються.

Серед безглуздих заходів цього року - "Фестиваль жертв прокрастинації", "Анонімна зустріч любителів котячих лапок", "Майстер-клас для жертв обставин" і "Як в'язати морські вузли з навушників".

Багато подібних заходів створила в соцмережі івент-агенція для власної реклами.

Скріншот майстер-класу для жертв обставин
Facebook
Безглузді заходи користуються популярністю у Facebook

У 2016 році в українському сегменті Facebook несподіваної популярності набрала "Конференція з вирощування часнику", зацікавленість у якій виявили 1700 користувачів.

Чимало з них були впевнені, що це черговий несправжній гумористичний захід, хоча це насправді виявилося серйозною подією для аграріїв.

Втім, не виключено, що деякі з віртуальних заходів можуть перетворитися на справжні. Так, у 2015 році після шаленої популярності сторінки "Фестивалю паніки та істерики "На дні" організатори вирішили провести захід по-справжньому. На подію прийшло чимало людей.

Організатори будь-якої події мають можливість створити сторінку у Facebook, де розміщують інформацію про подію, її дату і місце проведення. На такій сторінці користувачі соцмережі можуть відмічатися, що зацікавлені в цьому заході або прийдуть на нього.

Стежте за нами в Telegram! Ми щодня надсилаємо добірку найкращих статей.

ВВС Україна


реклама
більше новин
реклама
Top
2018-11-15 22:40 :59