Не холод: Вчені назвали нову причину вимирання динозаврів

Фото з відкритих джерел

Холод, на думку фахівців, був недостатньо сильним для масового вимирання

Вчені з Університету Коннектикуту змоделювали динаміку викидів сірки, пилу і сажі від лісових пожеж, викликаних зіткненням астероїда Chicxulub з Землею 66 мільйонів років тому під час Крейдо-палеогенового вимирання. Результати дослідження, опубліковані в журналі AGU Geophysical Research Letters, свідчать про те, що першопричиною вимирання динозаврів був не холод, як передбачалося раніше.

Відповідно до моделі, викиди вибуху після зіткнення планети з астероїдом піднялися в атмосферу. Коли вони опустилися на Землю, швидкість і енергія частинок були достатньо великі, щоб викликати глобальні лісові пожежі. Продукти горіння: сполуки сірки, пил і сажа — щільним шаром вкрили поверхню планети. Сонячне світло не проникало на Землю протягом року.

"Слабке освітлення, ймовірно, і стало причиною глобального зникнення живих істот з лиця Землі", — сказав Клей Табор, фахівець з геології з Університету Коннектикуту і провідний автор нового дослідження, — Ми вважаємо, що холод був недостатньо сильним для масового вимирання".

Новини за темою: Британка знайшла скам'янілий хвіст динозавра віком 125 мільйонів років

За розрахунками вчених, середня температура на планеті знизилася на 26 градусів за Цельсієм. Однак вода в океанах у високих широтах охолола під час астероїдної зими не набагато сильніше, ніж при нормальній зміні сезонів. У той самий час, за рік непроглядної темряви зникла переважна більшість фотосинтезуючих рослин, які знаходяться в основі харчового ланцюга.

Основною перешкодою для світла, за результатами моделювання, стала щільна хмара сажі в атмосфері. Пил і сполуки сірки швидше опускалися на поверхню. "Ми вважаємо, що сажа є також основним діючим фактором при ядерній зимі, — додав Табор, — Тому результати нашого дослідження допоможуть краще зрозуміти, що може статися з планетою під час ядерного апокаліпсису".

Новини за темою: В Австралії знайшли останки найбільшого динозавра

Нагадаємо, раніше китайські палеонтологи виявили в бурштині, який привезли з північній частині М'янми, останки самого маленького динозавра, який конкурує з розміром самої маленької пташки - колібрі.