Відстань між Землею та чорною дірою в Чумацькому Шляху виявилася меншою, ніж вважалося

Надмасивна чорна діра (симуляція) NASA

Тепер чорна діра вважається ближчою до нашої планети на 2 тис. світлових років

Надмасивна чорна діра під назвою Стрілець A*, маса якої перевищує масу Сонця в 4 рази, виявилася на 2 тисячі світлових років ближчою до Землі, ніж вважалося. Про це повідомляє Cnet.

Зазначається, що відстань було перераховано завдяки новій моделі, заснованій на більш точних даних. Зокрема, протягом останніх 15 років японський проєкт радіоастрометрії VERA збирав дані з телескопів та поєднував їх із даними інших існуючих проєктів, щоб створити найбільш точну карту Чумацького Шляху.

Після визначення місця розташування та швидкості руху близько 99 конкретних точок у нашій галактиці, дослідники VERA дійшли висновку, що надмасивна чорна діра Стрілець А* насправді розташована від Землі на відстані 25 800 світлових років, що менше за раніше відомі дані.

Проте вчені запевняють, що відкриття не означає перебування нашої планети на шляху зіткнення з чорною дірою, а лише показує результат створення більш точної моделі Чумацького Шляху.

Крім того, нова модель обчислила, що Земля рухається швидше. Раніше вважалося, що швидкість Землі становить 220 кілометрів в секунду, обертаючись навколо центру галактик, проте VERA показує, що показник становить 227 кілометрів за секунду.

Новини за темою: На початку зими українці зможуть спостерігати унікальне зближення Юпітера та Сатурна, якого не було 800 років

Раніше повідомлялося, що астрономи попередили про появу велетенських плям на Сонці. Як виявилося, на Сонці з’явилися декілька плям, розмір яких перевищує розміри Землі.