В українські порти повернулися "схеми" із залученням високопосадовців-покровителів, – ЗМІ

Морський порт "Маріуполь" LANDLORD

У портах Великої Одеси триває безпрецедентне зростання випадків використання адміністративного тиску з боку керівництва портів проти "неугодних" буксирних компаній та спроби витіснення їх з ринку. Про це йдеться в статті, яку опубліковало інтернет-видання "Капітал".

Автори матеріалу написали, що учасники ринку впевнені: це все відбувається для того, щоб "кишенькові" буксирні компанії народних депутатів могли "зайти" в порти.

"Так, капітани портів "Одеса" Кирило Цюпко та "Чорноморськ" Олександр Широков, за вказівкою вищого керівництва, а точніше департаменту морського і річкового транспорту та МІУ, своїми діями паралізували роботу буксирного компанії ТОВ "Блак Сі Товінг" та завдали їй збитків майже на мільйон гривень", - йдеться в статті.

Журналісти зазначили, що на буксирах "Рапід" та "Біг", які належать ТОВ "Блак Сі Товінг" ввечері, за усним розпорядженням Олександра Широкова, була здійснена позапланова перевірка, хоча спочатку жовтня судно вже перевірялися, і ніяких порушень на них виявлено не було. В результаті було виявлено "якась технічна помилка". Варто відзначити, що за морським законодавством затримка судна або скасування операцій Адміністрацією порту можлива лише в разі, коли порушення явно загрожують безпеці, здоров'ю або навколишньому середовищу.

"Відповідно, напрошується висновок - "Біг" зупинений за надуманою підставою", - написали журналісти.

В цей же час, службою капітана порту "Одеси" Кирила Цюпка були проведені перевірки буксирів цієї ж компанії в інший акваторії. "Ріл" та "Австралія" також отримали заборони на роботу в результаті проведених перевірок. Як і в попередньому випадку, обидва буксири вже пройшли перевірку в поточному місяці.

"Дивовижна синхронність дій капітанів двох портів, а також шалена безпідставність їхніх претензій, вказує на сплановану атаку проти буксирного оператора "Блак Сі Товінг". Люди, близькі до ринку, стверджують, що атаку на компанію найімовірніше замовили бенефіціари операторів "НікФлот" та "Українська буксирна компанія", народні депутати та члени транспортного комітету Верховної Ради Юрій Кисіль, Ігор Негулевський та Ігор Васильківський. Три ці прізвища в останні місяці регулярно спливають в журналістських розслідуваннях про повернення "схем" з 90-х років на ринок морських перевезень. Нардепи, за даними ЗМІ, мають інтереси в найбільших портах країни, і скрізь діють за схожою схемою адміністративного тиску", - йдеться в статті.

У випадку з портами "Одеса" та "Чорноморськ", на думку авторів статті, "руками" усунення сильного конкурента стала Державна служба морського та річкового транспорту України, яка безпосередньо керує діями капітанів портів.

"Описані дії повинні були б привести до передачі роботи буксирів "Блак Сі Товінг" буксирів компаній-конкурентів, що належать вищезазначеним депутатам, а саме "НікФлот" та "Української буксирного компанії". Поки що цього вдалося уникнути, проте вся комерційна діяльність компанії заблокована - з 6 буксирів 4 працювати не можуть, через заборону капітанії портів. 2 буксира, що залишилися у компанії, ймовірно теж могли б стати об'єктами раптової перевірки якості заповнення бланків, якби один не знаходився в доці на ремонтних роботах, а другий - за межами України", - йдеться в статті.



Loading...