Частка "Укртатнафти" у виробництві дизпалива досягла 93%

Фото з відкритих джерел

Імпорт дизельного палива впав, а виробництво показало приріст

Кременчуцький НПЗ компанії "Укртатнафта" в липні збільшив виробництво дизельного палива на 46%, до 89,4 тис. т. Про це повідомляє видання enkorr.

Частка Кременчуцького НПЗ у загальному обсязі виробництва дизельного палива в Україні в липні зросла до 93%. Решту 7% або 6,5 тис. т дизпалива виробив Шебелинський ГПЗ компанії "Укргазвидобування".

За підсумками липня 2020 р., імпорт дизпалива склав 563 тис. т, що на 12,6% менше аналогічного періоду 2019 р. Поставки дизпалива з Росії скоротилися на 33% до 208 тис. т. з Білорусі в липні імпортовано 238 тис. т (+5,6% до липня 2019), з Литви – 37,7 тис. т (+10,7%), через морські порти – 77,3 тис. т (+6%).

З початку року (січень-липень 2020 р.) обсяг ринку дизпалива склав 4,12 млн т, що на 6,7% більше, ніж за аналогічний період 2019 р. (3,86 млн т). Внутрішнє виробництво за цей період зросло на 45% до 0,65 млн т. Імпорт за цей період склав 3,4 млн т (85,3%).

Нагадаємо, на початку липня "Укртатнафта" звернулася до Міністерства енергетики з проханням ввести мита на імпорт дизельного палива в розмірі 8,46% з 1 серпня 2020 р. Це прохання не було підтримане експертною радою при Міністерстві енергетики.

За оцінками "нафтогазової асоціації України", введення мит призведе до зростання цін і збитків економіки на рівні 11 млрд гривень на рік. Також обмеження на імпорт може зруйнувати диверсифіковану систему поставок палива на український ринок і посилити монополізацію групи "Приват" як власника Кременчуцького НПЗ.

Це друга спроба ПАТ "Укртатнафта" обмежити імпорт нафтопродуктів з початку поточного року. Ще в січні компанія звернулася з відповідним проханням до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, але в червні її заяву було відхилено.

На думку директора "А-95" Сергія Куюна, введення мит і квот, яких домагаються українські НПЗ, може привести до руйнування диверсифікованої моделі постачання палива на ринок України.

Loading...