"Приват" може додатково заробити на митах 59 млн дол. до кінця 2020 року, - експерти

Фото з відкритих джерел

Пряма фінансова вигода групи "Приват" від введення мит на дизельне паливо та скраплений газ може скласти $59 млн тільки у другому півріччі 2020 р. Про це свідчать розрахунки enkorr засновані на поточному обсязі виробництва Кременчуцького НПЗ і найбільш вірогідному сценарії заміщення російських поставок ДП.

Більша частина цих додаткових доходів буде забезпечена за рахунок підвищення оптових цін і як наслідок збільшення маржинальності продажу як імпортних нафтопродуктів, так і вироблених на Кременчуцькому НПЗ.

Введення мит на рівні 8,46% на великий канал імпортних поставок автоматично призведе до пропорційного підвищення оптових цін всередині України. Виходячи з червневих котирувань ДП і СВГ, зростання складе приблизно $30/т. Нагадаємо, аналогічним чином ціни виросли при введення спецмита на трубопровідні поставки ДП з Росії влітку-восени 2019 р.

За даними ПАТ "Укртатнафта", Кременчуцький НПЗ вийшов на місячний обсяг виробництва дизпалива на рівні 110 тис. т. Отже після введення мит і зростання ціни, додатковий місячний дохід НПЗ від випуску ДП складе близько $3,3 млн. Ще $0,3 млн в місяць компанія може отримати за рахунок зростання цін на скраплений газ, якщо збереже поточний рівень виробництва на рівні 9 тис. тонн/місяць.

Всього за період з липня по грудень 2020 р. додатковий прибуток через підвищення маржинальності на продукти Кременчуцького НПЗ (СВГ і ДП) може скласти $21,5 млн.

Друга частина додаткового доходу буде забезпечена за рахунок збільшення імпортних поставок групи "Приват".

Мита у розмірі 8,46% виходячи з поточної ситуації стануть загороджувальними і призведуть до повної зупинки поставок дизпалива з РФ. Цей обсяг – близько 200 тис. т в місяць – буде заміщений поставками з Білорусі (80–100 тис. т) та через морські порти (100–120 тис. т).

Оскільки "Приват" володіє 70% всіх потужностей з морської перевалки дизельного палива і є найбільшим імпортером ДП по морю, можна очікувати збільшення імпорту цим гравцем з поточних 20 до 100 тис. т/місяць. Це призведе до різкого підвищення ринкової частки "Привату": якщо за підсумками 4 місяців 2020 р. вона становила 12–17% в залежності від місяця (наприклад, у квітні 17% — 112 тис. т при обсязі ринку 650 тис. т), то після введення мита вона може досягти 34% (210 тис. т при обсязі ринку 650 тис. т).

Середній рівень маржі на крупнооптовому ринку в 2019 р. склав 690 грн/т, або $25/т. Підвищення обсягів імпорту на 80 тис. т з одночасним зростанням маржинальності продажу забезпечить додатковий дохід в оціночному розмірі $5 млн в місяць або $30 млн до кінця 2020 р.

При цьому не враховується ажіотажна складова, яка, як правило, має місце під час різких змін у постачанні ринку. Також не виключено нарощування Групою більш маржинальних дрібнооптових продажів.

Крім того, у міру зростання морських поставок істотно збільшиться дохід нафтоперевалочних терміналів в Одесі та Чорноморську, що належать "Привату". Ставка на перевалку ДП, за оцінками трейдерів, становить приблизно $15/т. Відповідно зростання обсягів морських поставок на 80 тис. т на місяць призведе до додаткового доходу $1,2 млн/міс. або $7,2 млн за друге півріччя 2020 р.

Нагадаємо, в січні 2020 р. "Укртатнафта" спільно з "Нафтогаз" подали скаргу в Міжвідомчу комісію з питань міжнародної торгівлі (МКМТ), вимагаючи ввести мита на імпорт ДП і СВГ з Росії на рівні 8,46% із щорічним підвищенням до 25,4% до 2024 р. Під тиском депутатів, орієнтованих на групи "Приват", рішення про відмову у введенні обмежень на імпорт російського палива відкладено на червень.

За оцінками Нафтогазової асоціації України, у разі введення мит економіка України буде щорічно втрачати близько 11 млрд грн. У разі введення мит зростання цін на ДП очікується на рівні 1 грн/л, на автогаз — приблизно 60 коп./л.

В "Консалтинговій групі А-95" зазначають, що закупівельні ціни на дизельне паливо та скраплений газ в Україні можуть стати максимальними в Європі в разі введення обмежень на імпорт нафтопродуктів, чого домагаються українські нафтопереробні компанії.

 

Loading...