Медведчук: Чинна влада продовжує штовхати Україну в боргову прірву

Голова політради партії "Опозиційна платформа – За життя", народний депутат Віктор Медведчук Фото:"Опозиційна платформа - За життя"

Чинна влада продовжує штовхати Україну в боргову прірву. Про це йдеться в заяві голови політради партії "Опозиційна платформа - За життя", народного депутата Віктора Медведчука, оприлюдненій на сайті політсили.

Наводимо її текст дослівно:

Державний борг України у травні збільшився на $680 млн (0,8%) ‒ до $82,12 млрд. Так, державний і гарантований державою борг на кінець травня склав 2 209,46 млрд грн ($82,12 млрд) проти 2 196,42 млрд грн ($81,44 млрд місяцем раніше.

Незважаючи на гостру критику політики НБУ з боку профільного комітету ВР, в тому числі констатацію створення піраміди ОВДП, будівництво цієї піраміди триває.

За січень ‒ квітень 2020 року Міністерство фінансів залучило до державного бюджету 108 млрд грн, або 84,1% від запланованої на цей період суми. Від розміщення ОВДП було залучено 73,8 млрд грн.

У травні поточного року Мінфін провів чотири раніше запланованих аукціони з розміщення ОВДП, в результаті до державного бюджету було залучено 51,6 млрд грн. Продовжилася ця практика і в червні.

При цьому іноземні інвестори плавно виводять кошти з ринку ОВДП, що вже призвело до певної девальвації гривні. Станом на 22 червня обсяг ОВДП у власності нерезидентів становив 101,5 млрд грн. Це на 14,8%, або на 16,2 млрд грн, менше, ніж на початок року.

Є серйозні проблеми і з нарощуванням зовнішніх боргів.

У середині червня стало відомо, що Україна має намір взяти у Європейського банку реконструкції і розвитку черговий кредит. Мова йде про запозичення 50 млн євро терміном на 13 років за ставкою 7,29% річних.

Викликає сумніви сама необхідність форсування дорожнього будівництва за рахунок зовнішніх кредитів в сучасних умовах. Тим більше, що на ці цілі вже виділено десятки мільярдів гривень. З фонду боротьби з коронавірусом.

Навіть без урахування того, що при дорожньому будівництві розкрадається від 30% і більше виділених коштів, проблема дорожнього будівництва в нинішній ситуації виглядає далеко не пріоритетною.

Пріоритет, як показує досвід розвинених країн, – це підтримка малого і середнього бізнесу, що забезпечує збереження зайнятості та доходів населення. Саме це вкрай актуально для України, і аж ніяк не закопування коштів в землю. Навіть якщо це ініціатива президента, яку зараз ОП змушує рекламувати губернаторів.

В цілому чинна влада демонструє повну некомпетентність у вирішенні економічних і соціальних проблем, бачить вихід в одному – нарощуванні боргів. А це пряма дорога до банкрутства країни, до суверенного дефолту.