live

На борту збитого літака "МАУ" перебувала українка, фірми якої у ООН підозрюють у торгівлі зброєю для Лівії, - ЗМІ

Останки розбитого українського літака авіакомпанії МАУ поблизу Тегерана в Ірані, 8 січня 2020 року New York Times

При цьому у звіті ООН прямо не говориться, що вона знала, що на літаку її компаній знаходиться незаконна зброя

Одна з українок, яка загинула внаслідок авіакатастрофи літака "МАУ" в Ірані, володіла фірмами, які фігурують у звіті ООН через зв'язки з тіньовою торгівлею зброєю, що забезпечує затяжну громадянську війну в Лівії.

Про це повідомляє CNN.

Зокрема, Олена Малахова була директором компанії SkyAviaTrans, яка базується в Україні, і співвласником пов'язаної фірми Volaris Business, зареєстрований офіс якої знаходиться в Единбурзі, Шотландія.

Відомо, що ці компанії надають послуги авіаперевезень.

Новини за темою: Катастрофа літака МАУ: Ідентифіковано тіла 169 жертв

Однак, у компанії був і вантажний літак, який знищили під час безпілотного удару в Лівії в серпні 2019 року.

Зазначається, що літак Іл-76, що належав Volaris і експлуатувався SkyAviaTrans, був атакований силами, вірними лівійському генералу Халіфі Хафтару одразу після приземлення. Тоді екіпаж з восьми осіб пережив удар.

І SkyAviaTrans, і Volaris відреагували на цю подію - вони заявили, що цим рейсом доставляли гуманітарну допомогу з Анкари, про що знала українська влада. Але під час пресконференції Лівійська національна армія Хафтара оголосила, що навмисно підірвала літак, тому що у ньому перевозити військову техніку, призначену для її противників у визнаному ООН уряді національної згоди в Тріполі.

На фоні цього в останній своїй доповіді ООН зауважила, що деякі держави-члени, в тому числі Туреччина і ОАЕ, систематично порушували заборону і "регулярно, а іноді й нахабно постачали зброю", намагаючись замаскувати джерело.

Крім цього, у доповіді йдеться про те, що велика частина зброї була відправлена ​​у вигляді частин для безпілотників, які домінували в бойових діях в останні роки - ці частини дронів часто маскувалися під автомобільні деталі.

Згодом експерти з ООН після тривалого розслідування дійшли висновку, що легке корисне навантаження для такого типу літака і аномалії в його документації означають, що вантаж був військовим матеріалом великого об'єму і відносно малої маси, наприклад фюзеляж і крила безпілотних бойових літальних апаратів.

Новини за темою: Іран намагається уникнути міжнародно-правової відповідальності за збитий літак МАУ, – Бутусов

"Було занадто нереалістичним те, що лівійському уряду знадобилося так багато деталей для автомобілів за такий короткий період часу, і що воно транспортували б їх таким дорогим чином. Німецька компанія, яка замовляла літаки від імені лівійського уряду, порушила ембарго ООН. У вантажній документації літака чітко вказано, що у його вантажі міститься "NO DG (небезпечні вантажі), NO AMMO, NO WEAPON"", - говорять експерти ООН.

Не дивлячись на вище згадані факти, в ООН не заявляють прямо, що загибла українка знала про те, що її літак перевозив незаконну зброю. Проте, там додають, що її фірма все ж взяла на себе відповідальність за митні дозволи та іншу документацію на рейсах, які виконуються SkyAviatrans, посилаючись на договір між двома організаціями.

Максим Приходько, колишній менеджер з наземного обслуговування SkyAviaTrans, повідомив CNN по телефону, що, хоча у фірми і є дозвіл на перевезення небезпечних вантажів, у них можуть входити розчинники та хімікати. У той же час представник SkyAviaTrans відмовився коментувати доповідь експертів ООН.

Поки так і не вдалося з'ясувати, чим займалася Малахова в Тегерані на початку цього року.

За словами представника SkyAviaTrans, її фірма не вела і не веде бізнес в Ірані і він не знав, що Малахова знаходилася в країні в той час.

Новини за темою: Іран передумав відправляти чорні скриньки зі збитого літака "МАУ" в Україну, - ЗМІ

Нагадаємо, вранці 8 січня пасажирський літак авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" розбився в Ірані. Усі 176 осіб, які перебували на борту, зокрема дев'ять членів екіпажу, загинули. Згодом було опубліковано список всіх пасажирів того фатального рейсу.

За три дні після катастрофи, Іран офіційно визнав, що військові країни випадково збили пасажирський літак "МАУ"

Нещодавно Іран оприлюднив звіт щодо розслідування катастрофи літака "МАУ".



Loading...
Loading...
Loading...