live

Наступна зупинка "Німеччина"? Навіщо Україна віддає "Укрзалізницю" німцям

Топ-новина
Топ-новина
"Укрзалізниця" відправляється під крило німецької компанії. Фото: Facebook АТ "Укрзалізниця"

Поки голова уряду стверджує, що "Укрзалізницею" керуватиме німецька компанія, у самій компанії це спростовують

23 січня українці дізналися, що "Укрзалізниця" може відійти під керівництво Німеччині. Розповідаємо далі про особливості угоди та прогнозовані перспективи розвитку українських залізниць та потягів.

Що відомо про угоду з Німеччиною

На "Українському сніданку" у Давосі в рамках економічного форуму український прем’єрміністр Олексій Гончарук заявив, що Україна має намір передати акціонерне товариство "Укрзалізниця" німецькій залізниці.

Національний оператор залізниць Німеччини Deutsche Bahn AG має отримати управління "Укрзалізницею" на 10 років. Натомість Україна повністю втратить контроль над своєю залізницею. Гончарук підкреслив, що станом на 23 січня Міністерство інфраструктури України вже підписало Меморандум, хоча сторони ще продовжують уточнювати нюанси майбутньої співпраці.

Виходить, що угода про передачу "Укрзалізниці" Німеччині є продовженням "Плану реструктуризації "Укрзалізниці", анонсованого президентом Володимиром Зеленським у вересні 2019 року. Рішення про передачу керівництва "Укрзалізницею" німецькій компанії приймали голова Наглядової ради акціонерного товариства Шевкі Аджунер та члени Наглядової ради: Андерс Ослунд (Швеція), Крістіан Кун (Німеччина), Андреас Матьє, Адомас Азуолас Аудіцкас (Литва), Сергій Лещенко (Україна) та Олег Журавльов (Україна).

Цікаво, що версію про керівництво компанії Deutsche Bahn "Укрзалізницею" спростували безпосередньо у німецького регулятора, зазначивши, що займатимуться виключно консультаціями. Виходить, що німецький регулятор не буде керувати "Укрзалізницею". За словами представника пресслужби компанії Керстін Екштайн, більше, ніж на консультативні послуги "Укрзалізниці" не варто розраховувати.

Натомість Екштайн підкреслив, що керувати українською залізницею буде компанія DB Engineering & Consulting, котра у свою чергу входить до Deutsche Bahn. Саме вона допомагатиме "Укрзалізниці" вирішувати підприємницькі та технічні питання.

За словами міністра інфраструктури України Владислава Криклія, Україна буде радитися з німецькими колегами стосовно питань розвитку пасажирських та вантажних перевезень.

Реформа для "Укрзалізниці"

Цікаво, що ще минулого року в "Укрзалізниці" розробили програму реформування компанії, відповідно до якої підприємства розділять на три частини та підготують до часткової приватизації.

За словами голови акціонерного товариства Євгена Кравцова, у компанії створять три вертикалі: пасажирську, інфраструктурну, вантажну. До того ж планують створити порядок їхньої взаємодії та технічного обслуговування. До того ж голова "Укрзалізниці" анонсував відмову компанії у 2020 році від регіонального управління, а відтак, від філіалів – регіональних залізниць.

Гіпотетичні нововведення в "Укрзалізниці":

  • переведення пасажирських перевезень на систему замовлень – організатор перевезень замовлятиме їх у перевізників з гарантуванням компенсації вартості курсування потяга. Це виведе систему на самоокупність та позбавить вантажні перевезення необхідності покривати витрати пасажирських;
  • введення єдиного електронного квитка на залізничний транспорт;
  • запровадження автоматичної оплати проїзду на приміських маршрутах.

Що передувало співпраці з Німеччиною

20 січня "Укрзалізниця" підписала меморандум про співробітництво з China Railway Construction Corporation (CRCC) – китайською державною будівельною компанією, другою у КНР за величиною. За словами Владислава Криклія, мета угоди – розвиток української залізниці як транзитної між Китаєм та Євросоюзом.

"Ми розраховуємо перезапустити і активізувати участь України в проектах "Один пояс – один шлях", що дозволить повною мірою реалізувати транзитний потенціал України у континентальному вантажному товарному обороті. Ми хочемо знайти таку форму і формулу участі України в цьому багатосторонньому проекті, щоб модель win-win, тобто взаємний виграш сторін, був максимально реалізований", - підкреслив міністр.

Також Криклій анонсував для українців комфорт у пересуванні потягами – очікується, що залізницею українці зможуть дістатися Варшави, Будапешту та Бухаресту за три години, а з Києва до Одеси можна буде доїхати за півтори години, тоді як зараз цей шлях займає вісім годин.



Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...