live

Ліки від онкології: Вчені зробили відкриття, яке допоможе побороти всі види раку

Новий метод поки не проходив клінічні випробування, але він має великий потенціал

Ракові клітини. Фото: medicalnewstoday.com

Науковці з Університету Кардіффа зробили відкриття, що може допомогти боротися із онкологією, адже дозволить медикам "налаштовувати" імунну систему людини проти ракових клітин. Про це повідомляє ВВС Україна

Згідно з повідомленням, команда дослідників стверджує, що в перспективі це може відкрити шлях до створення універсальних ліків проти раку. Метод не випробували ще в клінічних умовах, але все ж у нього великий потенціал.

Як зазначається, суть дослідження полягала в тому, що вчені шукали незвичайні способи, якими імунна система бореться з раковими пухлинами, і їх вдалося знайти. Було виявлено особливий вид Т-лімфоциту - клітини, яка в організмі людини відповідає за імунну реакцію. Ця клітина на відміну від інших, здатна протидіяти різним видам загроз.

На поверхні Т-лімфоцитів є хімічні рецептори, за допомогою яких вони виявляють антигени, небезпечні для організму. Команді вчених вдалося віднайти спосіб змусити виявлені ними Т-лімфоцити атакувати широкий спектр ракових клітин.

Новини за темою: МОЗ: Україна займає друге місце в Європі за темпами поширення онкологічних захворювань

Відомо, що новий метод випробували на клітинах раку легенів, крові, кишківника, молочної залози, простати, яєчників і шийки матки. Лімфоцит знищував ракові клітини й не чіпав здорові, однак досі незрозуміло яким чином Т-лімфоцит відрізняє ракові клітини від здорових.

Рецептори Т-лімфоцитів взаємодіють із молекулою під назвою MR1, що є на поверхні кожної клітини людського організму. Саме ці молекули ракові клітини використовують для "маскування". На думку вчених, виявлений Т-лімфоцит може отримувати від MR1 сигнали про те, що метаболізм певної клітини порушений, тобто це клітина пухлини.

Слід зауважити, що науковці і раніше проводили подібні дослідження щодо "налаштування" клітин проти раку. Одним із найвідоміших є засіб від лейкемії CAR-T. Він генетично перепрограмовує Т-лімфоцити для протидії цьому виду раку.

Нагадаємо, нещодавно експерти назвали шкоду вуличної кави, так у деяких кавоварках з громадський місць було знайдено небезпечні мікроорганізми, що провокують розвиток інфекцій, та речовини, які здатні викликати рак.