Кому продають наші персональні дані додатки для знайомств

Deutsche Welle
Deutsche Welle

Німецька міжнародна громадська телерадіокомпанія

Сайти і додатки для знайомств збирають наші персональні дані Фото з відкритих джерел

Користувачі мобільних додатків і сайтів знайомств, таких як Grindr, Tinder, Happn, навіть не підозрюють, що їхні персональні дані незаконно перепродають рекламним мережам або інтернет-гігантам.

Про це пише Deutsche Welle.

Мільйони користувачів по всьому світу безкоштовно скачують у свої смартфони популярні додатки для знайомств, які обіцяють велику любов або короткочасне задоволення: Grindr, Tinder, Happn і десятки подібних. Багато з цих додатків є безкоштовними, але користувачі не усвідомлюють того, що, встановлюючи їх на своєму смартфоні, вони платять своїми особистими даними, які потім безсоромно перепродаються рекламним мережам або інтернет-гігантам.

Куди йдуть особисті дані із сайтів знайомств

Норвезька НКО (некомерційна організація, - ред.) щодо захисту прав споживачів Forbruker Radet, фінансована урядом країни, провела дослідження, в якому проаналізувала десять додатків для Android, що оброблюють конфіденційні дані користувачів, у тому числі про здоров'я, релігію, кількість дітей і сексуальні переваги. В ході дослідження з'ясувалося, що всі десять додатків перенаправляли цю інформацію в рекламні мережі.

Наприклад, Grindr, найпопулярніша у світі програма для знайомств геїв і бісексуалів, надав коди відстеження користувачів разом з назвою програми більш ніж десяти компаніям. Дані, зокрема про місцезнаходження, відправляли іншим компаніям, які, в свою чергу, могли поширити цю інформацію далі.

Хто отримує доступ до особистих даних

"У кожного власника смартфона встановлено в середньому від 40 до 80 додатків. Це означає, що він, не усвідомлюючи цього, ділиться своїми даними з сотнями, якщо не тисячами онлайн-компаній", - говорить Фін Мірстад, керівник відділу цифрової політики Норвезької ради у справах споживачів.

Надавши свої дані в розпорядження дослідної групи, Мирстад спостерігав за перебігом роботи, метою якої було з'ясувати, яким чином так звані програми з рекламного забезпечення здобували користувальницькі дані з додатків для Android. Дослідження проводилося за підтримки компанії Mnemonic з Осло, що займається питаннями кібербезпеки.

"Як ми з'ясували, ця практика виходить з-під контролю і порушує основні правила ЄС щодо захисту даних", - резюмує Мірстад. У рамках Загального регламенту щодо захисту даних (DSGVO) ЄС прийняв закон, який забороняє компаніям збирати і передавати третім особам персональні дані, що стосуються релігії, етнічного походження, сексуальної орієнтації та інших делікатних тем, без чітко вираженої згоди власників цих даних.

Алгоритми керують поведінкою користувачів

Доповідь норвезьких захисників прав споживачів доповнюють результати низки досліджень, які виявили величезну мережу компаній, які непомітно стежать за мільйонами людей. Щоб допомогти розробникам додатків розмістити в них рекламу, фірми, що займаються її технічним обслуговуванням, передають особисті дані користувачів маркетинговим службам та рекламним платформам.

Ця інформація допомагає постачальникам реклами встановлювати її в застосунках з урахуванням уподобань користувачів. Зрештою, таким чином вони намагаються керувати поведінкою і способом мислення людей. Для цього їм навіть не потрібно знати їхні імена.

Системна загроза правам людини

В доповіді правозахисної організації Amnesty International (AI) за 2019 рік спостереження за користувачами з боку таких цифрових гігантів, як Google і Facebook, було названо системною загрозою правам людини. Як вважають автори доповіді, подібний контрольований вплив на користувачів становить серйозну загрозу для свободи думки та вільного висловлення, права на рівність і відсутності дискримінації.

Норвезька організація Forbruker Radet оголосила, що вона має намір подати скарги в регулювальні органи в Осло з вимогою перевірити дії Grindr і ще п'яти програм з рекламного забезпечення на їх відповідність європейському законодавству про захист даних.

Сабріна Мюллер-Плотніков, Марина Баранівська

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...