live

Перший робочий тиждень у 2020 році: Що Верховна Рада робитиме до 18 січня

Топ-новина
Топ-новина
КП в Україні

Народні депутати визначили напрямок роботи на перший у 2020 році робочий тиждень парламенту

13 січня Верховна Рада України розпочала роботу після новорічно-різдвяних канікул і з огляду на останній, багатий подіями, тиждень, попрацювати депутатам доведеться на всіх фронтах.

Далі розповідаємо про найголовніші вектори роботи нардепів, анонсовані на засіданні Погоджувальної ради депутатських фракцій під головуванням Дмитра Разумкова.

Робота парламенту з розслідування авіакатастрофи в Ірані

Спікер Верховної Ради Дмитро Разумков  акцентував увагу на необхідності розслідування трагедії, що сталася 8 січня, у якій серед 176-ти загиблих було одинадцятеро українців.

Тож, голова парламенту доручив керівникам комітетів з питань національної безпеки, оборони та розвідки і з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва підготувати постанову Верховної Ради щодо катастрофи українського авіалайнера у Тегерані, що сталася 8 січня.

Законопроєкти, які чекають на розгляд парламентом

Цього тижня нардепам доведеться завершити процес приведення у відповідність до Конституції України тринадцяти законів, які були змінені законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність до Конституції України" від 7 жовтня 2010 року, визнаним Конституційним судом таким, що не відповідає Конституції України.

На цьому пленарному тижні нардепи планують запропонувати та розглянути зміни до Регламенту Верховної Ради України, також розглянути блок питань щодо забезпечення військовослужбовців, запуску державної програми кредитування підприємців та захисту інтелектуальної власності.

Також цього тижня у парламенті мають бути розглянуті законопроєкти № 2598, № 1013 та № 1028.

Про законопроєкт № 2598 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)". Станом на 28 грудня 2019 року документ опрацьовується у комітеті. Проєкт закону спрямований на оновлення конституційного регулювання через децентралізацію влади та здійснення місцевого самоврядування відповідно до вимог Європейської хартії місцевого самоврядування. 

Метою таких змін є підвищення ефективності системи місцевого самоврядування, здатної забезпечити оптимальні умови для реалізації прав і свобод людини на рівні громади, округу та області.

Проєкт закону пропонує зміни щодо децентралізації державної влади в Україні, удосконалення територіальної організації влади та посилення конституційно-правового статусу місцевого самоврядування.

Пропонується змінити положення Конституції України щодо адміністративно-територіального устрою, запровадивши такий перелік адміністративно-територіальних одиниць: громада, округ, область, Автономна Республіка Крим, міста Київ та Севастополь. Громада є первинною одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України.

Передбачається врегулювання порядку утворення, ліквідації, встановлення та зміни меж, найменування і перейменування громад, округів, областей, а також порядку віднесення громад до категорії сіл, селищ, міст.

На конституційному рівні закріплюється право громади на безпосереднє здійснення місцевого самоврядування шляхом виборів, місцевих референдумів, місцевих ініціатив та в інших формах, визначених законом.

Про законопроєкт № 1013 "Про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії)". Документ наразі опрацьовується в комітеті і є попередньо схваленим.

Законопроектом пропонується скасувати адвокатську монополію, а саме виключити положення частини четвертої статті 131-2 чинної Конституції України, згідно з якою виключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді. На думку ініціаторів проєкту закону, серед яких є Володимир Зеленський, скасування адвокатської монополії на надання правничої допомоги забезпечить право кожного на отримання професійної такої допомоги.

Документом пропонується вилучити:

а) частину п'яту статті 131-2 Конституції України, за якою законом можуть бути визначені винятки щодо представництва в суді у трудових спорах, спорах щодо захисту соціальних прав, щодо виборів та референдумів, у малозначних спорах, а також стосовно представництва малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена;

б) підпункт 11 пункту 16-1 Розділу ХV "Перехідні положення", згідно з яким із дня набрання чинності закону про внесення змін до Конституції щодо правосуддя представництво (відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 Конституції) виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції – з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції – з 1 січня 2019 року.

Про законопроєкт № 1028 "Про внесення зміни до статті 85 Конституції України (щодо консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Верховної Ради України". Станом на 14 січня документ, ініціатором якого також є президент України, є попередньо схваленим. У разі прийняття закону, в Україні можуть створити консультативні та дорадчі органи Верховної Ради України у межах коштів, передбачених у держбюджеті. Це, за попередніми прогнозами, має допомогти парламенту ефективніше здійснювати свої повноваження.



Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...