live

Авіакатастрофа літака МАУ в Ірані: Що відомо

Топ-новина
Топ-новина
Місце авіакатастрофи в Ірані. Фото: Ruhollah Vahdati EPA-EFE

Офіційні джерела називають загоряння двигуна попередньою причиною падіння літака, точні причини назвуть після розслідування

Літак Міжнародних авіаліній України Boeing-737 рейсу Тегеран-Київ розбився близько 04:45 8 січня, майже одразу після вильоту. Усі 168 пасажирів та 9 членів екіпажу загинули.

Ми зібрали всю оперативну інформацію, що відома станом на 12:30, стосовно безпрецедентної в історії України авіакатастрофи. Наразі інформація доповнюється і оновлюється, та з'являються нові фото- і відеоматеріали.

Хронологія авіакатастрофи в Ірані

Трагедія близько 5-ї ранку. О 04:45 за київським часом з тегеранського аеропорту імені Імама Хомейні вилетів літак Boeing-737 української авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України", що мав виконувати рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ. На восьмій хвилині після вильоту літак зник з радарів. За кілька хвилин стало відомо, що літак впав неподалік околиць Тегерану. На борту перебували 168 пасажирів та 9 членів екіпажу – усі вони загинули. Серед них 82 – громадяни Ірану; 63 – Канади; 10 – Швеції; 4 – Афганістану; 3 – Німеччини, 3 – Великої Британії. Також на борту знаходилося 11 українців. При цьому двоє людей (не українців), котрі мали летіти цим рейсом, не сіли на літак.

Перше повідомлення о 07:30. Першою в Україні про падіння літака повідомила Державна служба України з надзвичайних ситуацій. Відомство сповістило, що загинули всі, хто був на борту, ситуацію контролює МЗС України, а на місці події працює консул України в Ірані. 

Фахівці розбирають уламки літака, що впав в Ірані. Фото: REUTERS

Близько 9 ранку стало відомо, що іранські спецслужби виявили чорну скриньку українського Boeing-737 та передали її іранським правоохоронцям. За дві години було знайдено другу чорну скриньку.

Тегеран був оперативним – вже о 09:00 голова Центру зв’язку та інформації Міністерства автомобільних доріг і міського розвитку Ірану Касим Біхі заявив, що причиною катастрофи стала пожежа в моторному відсіку літака. До того ж в Ірані заявили, що самі розслідуватимуть катастрофу через те, що лайнер впав неподалік Тегерану – біля міста Паранд. Проте не виключено, що українська сторона допомагатиме у розслідуванні. Тим паче, що країна-власниця літака має право брати участь у розслідуванні. 

Однак технічні можливості, що сприятимуть оперативному та ефективному дослідженню причин падіння літака та розслідуванню справи мають США – чи не єдині у світі. Правда, напружені стосунки між США та Іраном, безумовно, можуть стати каменем спотикання у такому розслідуванні. 

Крило лайнера, який впав в Ірані. Фото: Twitter

Касим Біхі виключив вірогідність того, що український літак могли збити військовою ракетою або у салоні могла вибухнути бомба. Однак при цьому очевидці авіакатастрофи, які бачили падіння літака на власні очі, стверджують, що лайнер перед падінням вибухнув – тому вони не виключають припущення щодо ракетного удару.

Пізніше у мережі з'явилися списки всіх 168-ми осіб, які мали бути присутніми на рейсі українського літака "МАУ" – з переліком можна ознайомитися за цим посиланням.

Тіла загиблих в авіакатастрофі. Фото: ISNA PHOTO

Версії падіння літака

Найперша версія причини трагедії – загоряння двигуна через технічну несправність. Цю версію підтримували як іранська, так і українська сторони, і станом на 11:00 версія теракту повністю виключалася.

Проте ще до 10:40 з офіційного сайту українського посольства в Ірані раптово було видалено новину, у якій спростовуються версії щодо теракту та влучення у літак ракети, а причиною авіакатастрофи стверджувалася технічна несправність двигуна. У той же час зараз на сайті посольства зазначається: "Інформація щодо причин авіакатастрофи з’ясовується комісією. Будь-які заяви щодо причин аварії до рішення комісії не носять офіційного характеру". Тому виходить, що наразі остаточних офіційних даних щодо причин падіння літака немає.

ЗМІ повідомляють, що існують відеозаписи, які зафіксували палаючий літак ще до його падіння. Тобто це може означати, що Boeing 737 могли випадково збити. На користь цією версії свідчить той факт, що літак впав через кілька годин після нападу Ірану на американські військові бази. А деякі експерти наголошують, що навіть якщо в літака загорівся двигун, так швидко зникнути з радарів та впасти він не зміг би за тих умов, в яких він був.  

Місце трагедії поблизу Тегерану. Фото: ISNA PHOTO

При цьому станом на 12:00 українська сторона розглядає всі версії падіння літака. Так, секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данілов заявив, що жодна з версій щодо трагедії не може бути проігнорована, у тому числі можливість теракту.

Офіційна позиція "МАУ"

Примітно, що до 10:00 8 січня у "Міжнародних авіалініях України" офіційно не підтверджували приналежність літака "МАУ", незважаючи на те, що у ЗМІ ще з 08:00 почали з’являтися світлини уламків лайнера з логотипом української авіакомпанії.  

О 10:00 в аеропорту "Бориспіль" розпочався брифінг керівництва та офіційних представників компанії "МАУ" стосовно авіакатастрофи в Ірані. Приводимо головні тези брифінгу за участі технічного директора "МАУ" Олександра Шафієва та віцепрезидента компанії Ігоря Сосновського:

  • Літак був одним з найкращих лайнерів "МАУ".
  • Лайнер проходив останню перевірку 6 січня: за результатами техогляду жодних зауважень до нього не було – лайнер був справним, а двигун перебував в ідеальному стані.
  • Літак 2016 року випуску був отриманий безпосередньо з заводу "Боїнга" і до цього не експлуатувався.
  • Ані після прильоту в Тегеран, ані безпосередньо перед вильотом від екіпажу лайнера не було жодних зауважень.
  • Перед падінням літак встиг набрати висоту 2400 метрів.
  • Екіпаж літака був професійним та досвідченим, тож вірогідність помилки пілотів є мінімальною.
  • "МАУ" тимчасово на невизначений термін зупинили перельоти з України на територію Ірану – до з’ясування причин падіння літака "МАУ".

За словами Ігоря Сосновського, в результаті катастрофи Boeing-737 загинули 11 українців: командир судна Володимир Гапоненко, інструктор на літаку (у якості посиленого екіпажу) Олексій Наумкін, другий пілот Сергій Хоменко, Катерина Статник, Марина Микитюк, Валерія Овчарук, Юлія Сологуб, Ольга Кобюк, Олена Малахова, Ігор Матків, Денис Лихно.

Реакція Володимира Зеленського

Через катастрофу літака у Тегерані президент України Володимир Зеленський перервав свій візит до Оману та повернувся до Києва. В офіційному зверненні президент попросив утриматися від "спекуляцій і висування неперевірених версій стосовно катастрофи до офіційних повідомлень". 

Також глава держави повідомив, що наразі Міністерство закордонних справ готує списки пасажирів українського Boeing 737, фахівці РНБО створили оперативний штаб, а МЗС і Міноборони підготували спеціальні борти для відправки в Тегеран для вивезення тіл загиблих. Оперативний штаб з'ясовуватиме обставини трагедії та надаватиме оперативну інформацію стосовно авіакатастрофи.

При цьому президент дав доручення Генеральному прокурору Руслану Рябошапці відкрити кримінальне провадження щодо катастрофи літака "МАУ" в Тегерані. До того ж, незалежно від висновків щодо причин авіакатастрофи в Ірані, президент доручив провести перевірку льотної придатності всього цивільного флоту України. 



Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...