live

Юрій Крук: Ключ до економічного успіху України - це професійні управлінці у владі

Крук Юрій
Крук Юрій

Депутат Одеської міськради

З відкритих джерел
загрузка...
загрузка...

Ми часто говоримо про економічний розвиток України. Про якісь реформи, які повинні бути реалізовані владою для того, щоб країна нарешті почала максимально ефективно використовувати свій величезний потенціал. Ще при цьому нам люблять говорити, що реформи краще проводити за допомогою когось, наприклад грантових організацій, які в останні кілька років були інтегровані в уряд, міжнародних донорів, партнерів типу МВФ та інших організацій.

Про це пише Юрій Крук для Economistua.com.

Але виникає питання: а хто має ці реформи правильно імплементувати? Хто повинен використовувати всі розроблені у нас і принесені з-за кордону формули успіху? Адже за 28 років незалежності всіляких програм і стратегій було розроблено сотні, якщо не тисячі, але жодна з них не дала бажаного результату. Можливо, вас це питання здивувало, адже у нас в країні безлічі політиків, депутатів і державних службовців різних рівнів, скажете ви, це ціла державна машина і невже цього мало? Цього не мало, це взагалі не те, що нам потрібно.

Я не буду піднімати в цьому блозі тему скорочення всієї тієї кількості людей, адже це тема для окремої розмови. У цьому тексті я хочу підкреслити важливість професійних якостей тих людей, яким випала честь отримати в руки кермо влади. Саме кермо правління, адже, на мою думку, успіх залежить саме від уміння керувати, уміння правильно організувати процес, щоб вся ця величезна державна машина їхала, а не залишалася загрузлою в болоті економічної кризи, корупції і інших проблем. Так, нам не вистачає у владі професійних управлінців, менеджерів різних рівнів.

Адже управління селищем, містом, районом, областю або навіть цілою країною – це по суті управління компанією. Я, як людина, що займала безліч керівних посад, це чітко розумію. На кожному з перерахованих вище рівнів у керівника, чи то мер, керівник рай- або облдержадміністрації, є певні ресурси: людський потенціал (підлеглі і люди, що живуть на підзвітній території), капітал (він же бюджет в держструктурах), є правове поле, ті чи інші повноваження, є всілякі проблеми і є мета, яку необхідно досягти. Завдання будь-якого менеджера – взяти все це в свої руки, побудувати план, організувати процес, дати мотивацію учасникам процесу і контролювати його, коригуючи по ходу необхідні елементи.

Ви скажете: так у нас стільки проблем в державі, соціально-економічна криза, корупція, немає правосуддя, ще й влада змінюється постійно, взагалі при чому тут приватні компанії — там таких проблем немає. При всій повазі скажу, що якщо ви так думаєте – ви помиляєтеся, і ось вам особистий приклад. У 2004 році я став головою наглядової Ради ЗАТ "Ізмаїльський суднобудівельно-судноремонтний завод" (ІССРЗ).

Це підприємство на той момент було збитковим, часи в країні були нелегкі, корупція теж була, правосуддя було таким же, яким воно є зараз. У цілому і загалом – маса проблем. І виходить, теж можна було сказати, що неможливо підняти завод на ноги. Але в той непростий час прийняв для себе кардинально протилежне рішення. В період з 2004 по 2006 рік нам вдалося залучити на завод профільного інвестора і вивести його із стану збитковості. Це лише один приклад з моєї кар'єри.

Тому я вважаю, що все можливо. Потрібні лише правильні, професійні люди на різних рівнях цієї горезвісної державної машини, і все налагодиться. Поки що таких людей у владі, на жаль, дуже мало.

Юрій Крук

 

Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...