live

Катастрофа MH17: Гендиректор Першого каналу РФ визнав, що розповсюдив фейк про причетність України

Meduza
Meduza

Зареєстроване в Латвії російськомовне інтернет-ЗМІ

Максим Григор'єв/Vida Press Костянтин Ернст

Гендиректор Першого каналу Костянтин Ернст заявив, що канал припустився помилки в 2014 році, показавши в ефірі супутниковий знімок, який нібито доводив, що малайзійський "боїнг" над Донбасом був збитий українським винищувачем, пише Meduza.

Про це гендиректор Першого каналу Костянтин Ернст заявив у бесіді з журналістом The New Yorker Джошуа Яффой. Журнал опублікував главу з його книги, яка вийде в січні 2020 року.

"Коли я запитав Ернста, чому його канал показав щось настільки легко спростовуване, він відповів, що це була просто помилка: "Так, ми люди, ми припустилися помилки, але не навмисне", — цитує Яффа слова Ернста.

Михайло Леонтьєв — колишній ведучий програми "Однако", в якій був показаний знімок, заявив виданню "Підйом", що не вважає демонстрацію знімка помилкою. "Ми із самого початку з Костею розуміли, що це в якійсь мірі інтелектуальна провокація, жодних тверджень, що те, що ми говоримо — правда, в сюжеті немає. Яка ж тут помилка?" — сказав Леонтьєв.

Прессекретар президента РФ Дмитро Пєсков вважає, що публікація знімка не підриває довіру до Першого каналу. "Навколо резонансної теми і навколо такої трагедії, яка сталася з "боїнгом", важливо давати всю палітру версій. Не одну версію, як воліють робити багато західних каналів, а саме палітру версій. І навіть ті, які на певному етапі виходять на перший план, а потім виявляються неспроможними", — сказав Пєсков.

Фото було показано в програмі "Однако" 14 листопада 2014 року. У ній говорилося, що Російський союз інженерів (РСІ) отримав "сенсаційний знімок" від людини, яка представився випускником Массачусетського технологічного інституту і авіаекспертом з двадцятирічним досвідом Джорджем Білтом. Фото було зроблено нібито з американського і британського супутника. На ньому, як стверджувалося в сюжеті, видно пуск ракети з-під крила винищувача Міг-29 в кабіну пілотів малазійського "боїнга". Винищувач не був названий українським, але зазначалося, що "літаки [в районі катастрофи] бачили і фіксували, і це були точно не російські літаки".

Перший віце-президент РСІ Іван Андрієвський в ефірі "Однако" повідомив, що на фотографії не виявлені ознаки підробки. Ведучий програми Михайло Леонтьєв закликав пред'явити спростування версії з винищувачем, якщо вони є. "Всі версії повинні бути розглянуті, включаючи горезвісний "Бук". Людина, яка надіслала знімок, на якому видно, як Міг-29 знищує пасажирський "Боїнг", ким би вона не була, безумовно, професіонал. Для того щоб підробити таке, потрібен навіть більш високий професіоналізм, ніж для доступу до подібної інформації. Панове, у вас є ці знімки! Або інші! Пред'явіть їх, нарешті! Руки на стіл!"   заявив Леонтьєв.

Справжність знімка почали оскаржувати в той же день. Зокрема, користувачі соцмереж з'ясували, що в інтернеті ця фотографія була опублікована в середині жовтня 2014 року; деякі вказали, що зображення з'явилося в інтернеті ще раніше, в липні 2014-го. Також зазначалося, що на знімку показаний Донецьк, хоча зв'язок з "боїнгом" пропав поруч з містом Сніжне Донецької області. Блогер Ілля Варламов зазначив невідповідність розмірів винищувача і "боїнга", неспівпадання часу на знімку з часом краху лайнера, невірне розташування напису Malaysia Airlines, на борту "боїнга". Політик Олексій Навальний піддав сумніву кваліфікацію першого віцепрезидента РСІ Івана Андрієвського, який виступив в програмі "Однако".

Видання BuzzFeed News розшукало Джорджа Білта, який відправив супутниковий знімок Андрієвському. Білт підтвердив, що зробив це після того, як знайшов в інтернеті доповідь РСІ про те, що до краху "боїнгу" могла призвести атака українського винищувача. Це збігалося з висновками аматорського розслідування Білта, і він вирішив показати РСІ супутниковий знімок, який знайшов на одному з форумів. При цьому, за словами Білта, він дав посилання на форум і попередив, що не може сам оцінити справжність знімка. Американець заявив, що був шокований, коли побачив свій конфіденційний лист Андрієвському в ефірі Першого каналу. "Ці хлопці зовсім відчайдушні, або повні непрофесіонали", — сказав Білт.

В результаті знімок з програми "Однако" став приводом для жартів і мемів. У черговому випуску передачі, яка вийшла в ефір 19 листопада 2014 року, Михайло Леонтьєв заявив, що "весь гамір йде навколо фотографії, яка зовсім не видавалася за жоден доказ". При цьому ведучий зазначив, що офіційний Вашингтон відреагував на скандал зі знімком "гробовим мовчанням". "Слухайте! Ми підставилися — Перший канал, рупор кремлівської пропаганди — запустили грубу фальшивку! Користуйтеся, розмажте нас по стіні! Мовчання. Глуха несознанка. Вам кинуто звинувачення в страшному злочині. Якщо ви мовчите, то у вас немає алібі", — сказав Леонтьєв.

"Боїнг" компанії Malaysia Airlines, що виконував рейс MH17 з Амстердама в Куала-Лумпур, розбився під Донецьком 17 липня 2014 року. Жертвами катастрофи стали 298 осіб. Міжнародна слідча група дійшла висновку, що літак був збитий бойовиками зі сходу України із зенітно-ракетного комплексу "Бук", доставленого на Донбас з 53-ї зенітної ракетної бригади ППО в Курську. Москва відкидає цю версію. Міноборони Росії заявило, що ракета для комплексу "Бук", яка збила "боїнг",  перебувала в українській військовій частині і, отже, не мала відношення до Росії.

Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...