Що означає ухвалений законопроєкт про перезавантаження ДБР?

Євген Крапивін
Євген Крапивін

Експерт в "Реанімаційному Пакеті Реформ" - РПР

Що означає ухвалений законопроєкт про перезавантаження ДБР?
ДБР

Сьогодні Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт "Про перезавантаження Державного бюро розслідувань" №2116. Чи вирішать затвердженні зміни наявні проблеми в Бюро?

Про це пише Євген Крапивін на своїй сторінці в Facebook.

Законопроєкт "про перезавантаження Державного бюро розслідувань" №2116 ухвалено в цілому: 250 голосів "за".

Це означає, що:

- в ДБР відтепер буде одноособове керівництво з боку Директора з надмірними повноваженнями, тобто вся ідея забезпечення певного балансу в управління для такого потужного органу прибирається;

- ДБР більше не буде ЦОВВ (центральні органи виконавчої влади, - ред.), а отримає статус державного правоохоронного органу, чим ще більше розхитує законодавство про виконавчу владу. Тут Конституційний суд продовжує і далі "нєрвно куріть в сторонке";

- Директора ДБР та його заступників звільняють внесенням змін до Закону (!) після набрання чинності. Довго пояснювати, чому я не вітаю такий крок, можна почитати у попередніх постах. З юридичних мотивів, безвідносно до особи Труби, Варченко та Буряка. Звільнення відбудеться після набрання чинності Закону;

- протягом 5 днів після звільнення керівництва ДБР президент України (!) призначає виконуючого обов'язки Директора ДБР, а далі відбувається декількамісячний конкурс на його посаду;

- "для забезпечення безперервності та ефективності досудових розслідувань слідчі органів прокуратури, прокурори можуть бути переведені за їхньою згодою до ДБР без обов’язкового проведення конкурсу, якщо вони до 20 листопада проводили досудове розслідування або здійснювали процесуальне керівництво (не менше чотирьох місяців поспіль входили до складу груп слідчих або прокурорів) у кримінальних провадженнях щодо подій, які мали місце під час мирних акцій протесту у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року, що підлягають передачі за підслідністю до Державного бюро розслідувань, але не пізніше 11 січня 2020 року". Це пришвидшить процес передачі справ, свою позицію стосовно загальної проблеми з цим писав теж раніше;

- і ще всяке інше, про що можна довго писати.

Я ж вважаю, що без аудиту першого року роботи ДБР вносити такі зміни передчасно. Не можна стверджувати, що нинішня модель управління неефективна або процес передачі "справ Майдану" не відбувся б без відповідної правки. Про звільнення Труби та його заступників я взагалі мовчу, яке б особисте ставлення у мене до нього не було (одразу кажу, що негативне). Найсмішніше, що ініціатором законопроєкту (de facto) є сам Роман Труба, який "викопав собі могилу". Хоча від нього на останніх етапах вже нічого не залежало, врешті-решт, якщо ти штовхнеш маятник Фуко, то він вже не зупиниться.

Для мене ухвалений закон це "припущення на припущенні, яке припущенням поганяє". Здається, що його можна використовувати як ілюстрації відсутності evidence-based approach (підходу, заснованого на доказах, - ред.) у законотворчості.

Ні звільнення, ні переведення без конкурсу, ні ДБР як державний правоохоронний орган, ні одноосібне керівництво директором не є вирішенням існуючих проблем в Бюро (на мій погляд). Принаймні, це покаже час і аудит, який рано чи пізно відбудеться.

Євген Крапивін

Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...