Новини » Світ 230 Читать эту новость на русском

Сенсація: Вчені підтвердили наявність води на супутнику Юпітера. Фото

NASA’s Goddard Space Flight Center / David Ladd sciencealert

На супутнику Юпітера Європі виявили воду

Команда, очолювана дослідниками з Центру космічних польотів імені Годдарда NASA в Грінбельті, підтвердила наявність водяної пари над поверхнею Європи — супутника Юпітера. Ймовірно, вода не замерзає завдяки гарячому ядру Європи, розігрітому гравітацією Юпітера, передає sciencealert.

"Хоча вчені ще не виявили рідку воду безпосередньо, ми знайшли іншу кращу річ: воду в формі пари", — заявив провідний дослідник і планетолог NASA Лукас Паганіні в заяві NASA.

Згідно зі статтею, опублікованою в журналі Nature Astronomy, команда NASA виявила, що з Європи виділяється достатньо водяної пари, щоб за лічені хвилини заповнити басейн олімпійських розмірів. Це не дуже багато, але цього було достатньо, щоб бути виявленими з Землі.

З 17 спостережень, проведених Обсерваторією WM Keck на Гавайях, яка використовує спектрограф для визначення хімічного складу атмосфер інших планет шляхом сканування інфрачервоного світла, який вони випускають або поглинають, вчені виявили водяну пару тільки в одному випадку.

"Ми припускаємо, що виділення водяної пари на Європі відбувається на більш низьких рівнях, ніж передбачалося раніше, тільки рідкісними локальними подіями", — відзначають автори роботи.

"Ми провели ретельні перевірки, щоб видалити можливі забруднюючі речовини в наземних спостереженнях. Але, врешті-решт, нам потрібно наблизитися до Європи, щоб побачити, що насправді відбувається", — сказав у своїй заяві вчений Годдард Аві Манделл.

Щоб отримати більш повну інформацію, планується направити до Європи спеціальну космічну місію. Так, в 2023 році готується запуск апарату Europa Clipper. Він буде оснащений набором камер, спектрометрів і радарів і облетить навколо супутника 45 разів, на висоті від 25 до 2700 кілометрів.

Нагадаємо, у планах NASA протягом наступного десятиліття вилетіти до Юпітера, щоб краще зрозуміти планету та дослідити один із її крижаних супутників – Європі.