Новини » Політика 548 Читать эту новость на русском

Президент через ДБР йде до встановлення тотального контролю над правоохоронною системою

Президент через ДБР йде до встановлення тотального контролю над правоохоронною системою
ukraina.ru

Законотворчий процес навколо Державного бюро розслідувань яскраво демонструє рух президента до встановлення контролю над правоохоронною системою.

Про це пише "Опозиційна платформа - За життя".

По законотворчому процесу навколо Державного бюро розслідувань яскраво видно плани встановлення повного президентського контролю над усіма правоохоронними органами у державі.

У п'ятницю, 15 листопада, Верховна Рада почала розглядати у другому читанні законопроект №2116 "Про внесення змін до Закону України "Про Державне бюро розслідувань" щодо удосконалення діяльності ДБР". На голосування було винесено скандальну поправку №320, яка була проголосована, як завжди, депутатами з "Слуги народу".

В інформаційному просторі вона була подана як "перемога" і перезавантаження ДБР зі звільненням голови відомства Романа Труби.

Але насправді буде відбуватися встановлення повного контролю президента над ДБР.

Крок 1

Повноваження директора ДБР, його першого заступника і заступника припиняються достроково з моменту набрання чинності даного Закону.

Крок 2

Протягом 5-ти робочих днів з дня набрання чинності цього Закону президент Володимир Зеленський призначає тимчасового виконувача обов'язків директора ДБР. Без конкурсу. Без публічності. Що буде робити цей т.в.о. під прямим керівництвом президента, які справи і на кого відкривати – можна тільки здогадуватися.

Крок 3

У 30-денний термін з дня набрання чинності цього Закону Верховна Рада і Кабінет Міністрів делегують своїх представників в комісію з проведення конкурсу на зайняття посади директора ДБР. При цьому Конкурсну комісію формує Офіс президента!

З дня формування конкурсної комісії дається 60 днів на проведення конкурсу на зайняття посади Директора ДБР.

А отже протягом майже 3-х місяців ДБР буде під прямим керівництвом президента. В абсолютно ручному режимі.

Але цим тактика не обмежується!

У ст. 106 Конституції, де йдеться про повноваження Президента України, не згадуються повноваження по визначенню організаційної структури ДБР. Тому законопроект №2116 і всі поправки до нього – неконституційні. Вони потребують висновку Конституційного Суду України.

Зараз в Конституційному Суді вже перебуває президентський законопроект №1014, який закріплює повноваження Президента України створювати незалежні регуляторні органи, НАБУ, призначати на посади та звільняти з посад директорів НАБУ та ДБР.

Тому поки президентський законопроект №1014 отримає висновок КСУ і пройде всі стадії розгляду в парламенті – пройде якийсь час. Треба буде чекати десь до лютого наступного року.

А навіщо чекати кілька місяців, коли узурпувати вплив на ДБР можна вже зараз?! Для чого ж тоді монобільшість потрібна, як не для того, щоб всупереч Конституції та юридичній логіці приймати подібні законопроекти?

Григорій Мамка

Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...