Новини » Політика 8741 Читать эту новость на русском

Новий телеканал від Ахметова: Крок, зумовлений політикою

Божко Ярослав
Божко Ярослав

Політичний консультант

Новий телеканал від Ахметова: Крок, зумовлений політикою
Бізнесмен Рінат Ахметов з відкритих джерел

Минулого тижня пресслужба компанії СКМ Ріната Ахметова анонсувала створення нового телеканалу - "Україна 24". Ймовірно, в Україні може з'явитися новий політичний бренд, який призведе до посилення тиску на владу.

Сам Рінат Ахметов потрапив нині у неоднозначну ситуацію, адже у 2019 році він втратив і лояльні парламентські фракції, і лояльність Банкової. У мережі ширилися чутки про те, що лобісти Ахметова працюють над створенням лояльної депутатської групи в Раді ІХ скликання, озвучувались суми в 35 тис. доларів щомісячного утримання на кожного депутата. Разом з тим, поки ми не можемо спостерігати існування масштабного представництва інтересів Ахметова у парламенті. З часом воно цілком може з'явитися, коли будуть розглядатися законопроєкти, що зачіпають його принципові сфери впливу. Однак нині політично Ахметов дещо роззброєний. Він має певне політичне представництво, однак масштаби його бізнесових та медійних активів не співмірні з політичними.

Для Ахметова особливу вагу має питання енергетики і представництво його інтересів в уряді з цього приводу. Енергетичної тематики стосувалася і сутичка між Андрієм Герусом і Олегом Ляшком, якого часто називають лобістом інтересів Ахметова в політиці. Рінат Ахметов як власник низки підприємств в Україні не так давно на телеканалі "Україна", який так само відносять до медіагрупи Ахметова, взяв інтерв'ю у прем'єра Гончарука. Воно було витриманим і у дечому навіть лояльним до прем'єра - це очевидно вказує на те, що Ахметов планує співпрацювати з урядом і підвищує рівень взаємин.

Створення каналу інформаційного типу очевидно вказує на політичну необхідність для власника. На відміну від стандартних великих телеканалів типу телеканалу "Україна", який включає у свій ефір і розважальні програми, і фільми, і серіали, інформаційні телеканали наскрізь політизовані: сітка мовлення в них зазвичай забита постійними випусками новин, в студії каналу щодня запрошують експертів та політиків, часто транслюють політичні ток-шоу. За правильного підходу до менеджменту це може дати реальне політичне представництво власнику за кілька років: розкрутка персональних брендів окремих політиків на найвищому рівні з телеканалом набагато легша справа, ніж проста робота "в полі" та соцмережах.

Такі зміни у структурі медіапакету Ахметова зумовлені ситуацією в політиці: навіть у разі наявності лояльної депутатської групи, не вкластися зараз у створення нового лояльного партійного і політичного бренду для нього - велика втрата часу. Партія, щоб з великою ймовірністю пройти в парламент, має створюватися за кілька років, особливо якщо йдеться про принципово новий бренд.

Реконфігурація образу старих політиків, які працювали з інтересами Ахметова в публічній площині, може бути значно важчою і менш результативною ідеєю, ніж робота з лояльними до нього новими лідерами суспільної думки.

Також можна згадати і порожні ніші українського телебачення: великий телеканал з орієнтацією принципово на жителів Південного Сходу і особливо Донбасу або ж український телеканал міжнародного мовлення, подібний до CNN International, Euronews тощо. Створення обох типів телеканалів в Україні вже досить давно обговорювалося, і для проєктів такого масштабу не вистачає лише інвесторів. І перший, і другий формат телеканалу дає збільшення впливу на політичні процеси в різних секторах. Не виключено, що невдовзі і такого типу телеканали з'являться в Україні.

Ярослав Божко

 

загрузка...
загрузка...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...