Новини » Світ 29 жовтня, 2019, 5:10
Вчені відкрили у Сонячній системі нову планету. Фото
Астероїд Гігея виявився подібний, до карликової планети Церери / Flickr/Brian Altmeyer

Один з найбільших астероїдів Сонячної системи виявився карликовою планетою. Гігея, радіус якої становить лише 473 кілометри, – це четвертий найбільший об’єкт в поясі астероїдів, розташованому між Марсом і Юпітером. Він сформувався під час великого зіткнення понад два мільярди років тому.

Ті події призвели до утворення однієї з найбільших груп астероїдів, – пише Newsweek.

Попри те, що Гігея була відкрита ще в 1849 році, за нею ніколи не спостерігали за допомогою систем з високою роздільною здатністю, щоб з’ясувати склад об’єкта або форму.

За допомогою «Дуже великого телескопа» (VLT) Європейської південної обсерваторії вчені на чолі з астрономом П’єром Вернацою з Лабораторії астрофізики Марселя виявили, що Гігея – сферичний об’єкт. А його склад подібний до того, який був виявлений у карликової планети Церера.

Щоб об’єкт визнали карликовою планетою, він повинен відповідати певним критеріям. Перш за все, він повинен обертатися навколо Сонця, не бути супутником планети й повинен бути оточений іншими скелястими фрагментами. Нарешті, об’єкт повинен бути досить великим, щоб набути сферичної форми під дією власної гравітації. Вернаца і його колеги стверджують, що Гігея відповідає всім вимогам.

А отже її потрібно перекласифікувати й перенести з категорії астероїдів у карликові планети. Якщо це станеться, Гігея стане найменшою карликовою планетою Сонячної системи.

Нагадаємо, астрономи вперше виявили воду в атмосфері планети K2-18b, що обертається в так званій «зоні життя» навколо своєї зірки. Причому води на планеті, судячи з усього, дуже багато.