Aнонси

усі анонси
Новини » Політика 1028 Читать эту новость на русском

Міністр без портфеля: Чим займається Дубілет у Кабміні

Міністр без портфеля: Чим займається Дубілет у Кабміні
Дмитро Дубілет

Новий міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет залишає прибутковий "Монобанк" і перспективний прибутковий проект в Британії, щоб діджиталізувати уряд. Чим же займається успішний бізнесмен за 30 тис. грн зарплати?

В команду Володимира Зеленського ще на етапі виборчої кампанії співвласника "Монобанк" Дмитра Дубілета залучив Андрій Богдан. Та так і закрутилося. Пізніше Дубілет став радником глави СБУ Івана Баканова, але вже через півтора місяці перейшов у Кабмін до свого давнього знайомого Олексія Гончарука. Про нові "цікаві" проєкти та можливості на посаді міністра Кабміну Дмитро Дубілет розповів у інтерв'ю LB.ua.

"У мене є мрія навчитися надавати публічні послуги громадянам по телефону"

Деякі ЗМІ історію Дубілета характеризують так: "Позиція вигідна - міністр без портфеля. Як правило, не публічний. Зате відповідальний за організацію роботи не тільки уряду, але і віце-прем'єра. В курсі всіх рішень, які готує і приймає Кабмін, і може на будь-якому етапі їх підготовки втрутитися в процес. Ідеальний агент".

У своїх соцмережах я пишу багато про технології і про те, як ми переводимо все, що можна, в цифру. Ви навіть не уявляєте, який в Кабміні потенціал, щоб працювати ефективніше, і технології тут - ключовий інструмент.

Що стосується "ідеального агента" ... Це щось з минулого. Напевно, раніше, коли міністри представляли різні політичні сили і кожен мав свій порядок, Міністр Кабміну і справді міг відігравати особливу роль. Але зараз, коли всі працюють як одна команда і, головне, мають загальну систему моральних цінностей, це не має сенсу.

Формування порядку денного засідань Кабміну

"Якщо якесь питання "приїхало", воно автоматично "заходить" на засідання"

Є певна процедура, як Кабмін приймає рішення - постанови, законопроєкти і так далі. Поки що ця процедура працює досить неефективно.

Наприклад, якийсь міністр хоче прийняти якусь постанову. Для цього йому потрібно пройти довжелезний ланцюжок узгодження по різних держорганах. Зараз в цьому процесі задіяно десятки, якщо не сотні людей. Вони можуть до безкінечності переписувати тексти, готувати купу документів, які ніхто не читає. Документ може ходити між міністерствами місяцями або навіть загубитися. Само собою, все це в паперовій формі і, відповідно, непрозоро.

Ми зараз істотно змінюємо регламент. Спрощуємо ланцюжок узгодження, прибираємо 80% непотрібних документів. Робимо все, щоб співробітники Кабміну працювали і вели дискусії по суті, а не по формі. Це дуже важливо.

Я сподіваюся, що до кінця року ми це реформуємо і переведемо в електронну форму.

Позаштатний радник голови СБУ

Іван Баканов
Іван Баканов

Подзвонив Баканов (тоді виконувач обов'язків голови СБУ, - Ред.). Ми з ним познайомилися, коли я кілька разів був у штабі. Запропонував стати радником. Сказав, ти розбираєшся в діджиталізації, кажеш, що вона допомагає боротися з корупцією. СБУ теж бореться з корупцією, так що давай працювати разом.

А я ж цікаві проєкти дуже люблю, особливо, якщо у тебе є повноваження. Нехай навіть такі непевні, як статус радника.

Ми визначили три проєкти: боротьба з рейдерством, боротьба з контрабандою, тіньовий ринок підакцизних товарів. Це було за кілька тижнів до мого призначення в Кабмін.

В Україні є явище, яке, сподіваюся, скоро піде в минуле, коли можна заплатити гроші реєстратору, і він може провести реєстраційну дію над вашим майном або бізнесом проти вашої волі.

Причому біда в тому, що побороти проблему рейдерства - це не таке складне завдання з технологічної точки зору. Але за умови, що реєстратори працювали б на нормальному програмному забезпеченні. Але цей софт і реєстри написані мовою програмування, яка старша за мене, напевно. Ми практично нічого не могли робити в рамках цього програмного забезпечення, придумували всілякі додаткові елементи захисту, щоб побороти проблему.

Ну і, судячи зі статистики, зараз кількість випадків рейдерства знизилася. Сподіваюся, що до кінця року ми поборемо цю проблему. Я беру участь в цій темі, хоча зараз її лідерство, звичайно, за Денисом Малюською (міністр юстиції - Ред.).

Денис Малюська
Денис Малюська

"Ми можемо електронний документообіг в Кабміні і в АП впровадити абсолютно безкоштовно"

Є iGov. На базі цього проекту була створена система документообігу iDoc. Власне, ми за рахунок iDoc фінансували iGov. І зараз ми домовилися з розробниками з компанії, яка володіє цією системою, що вони за 1 гривню передають систему iDoc в Кабмін. Зараз перекладаємо на цю систему всі бізнес-процеси. Починаємо з кадрових, це найбільший блок.

Також ми подаємо досить великий законопроєкт до парламенту, який, з одного боку, все спростить (від тієї ж трудової книжки до меддовідок або спецперевірок), з іншого боку дозволяє все перевести в діджитал.

Я вважаю, Кабмін працював би набагато ефективніше, якби всі його ключові учасники перебували під одним дахом. Для цього нам потрібно провести велику роботу з оптимізації.

Наприклад, приблизно 30% співробітників працюють в так званих підтримувальних функціях - бухгалтерія, відділ кадрів, захист праці і т.д. Таких напрямів ми нарахували під 20 штук. Якщо всі ці функції централізувати і технологізувати, то можна було б зібрати багатьох співробітників міністерств, що відповідають за формування політик і розкидані зараз по Києву, під одним дахом.

До речі, навіть без штатних оптимізацій зараз можна було б вмістити на Грушевського набагато більше людей за рахунок кращої організації простору.

Як бути з людьми старшого віку?

Будемо допомагати їм, навчати, перепрофілювати. Я розумію відповідальність. Насправді, є багато іншої роботи, яку в рамках Кабміну варто було б робити, але вона не робиться. Наприклад, є таке явище, як колл-центри та центри по роботі зі зверненнями громадян. Це одна з безлічі тем, яку можна зробити більш ефективною. У нас в одному Кабміні 50 з гаком окремих, розрізнених колл-центрів. Громадяни туди дзвонять або пишуть в надії вирішити свої питання, а їх звідти найчастіше футболять. Вся робота полягає в тому, щоб відфутболити людей.

Я б хотів, щоб ми централізували це все і щоб на рівні колл-центру вирішувалося 90% питань. Якщо бізнес-структури це можуть, чому держструктури не можуть?

Якщо ми будемо ставитися до громадян як до наших клієнтів, які можуть звернутися до нас через колл-центр, думаю, громадяни це оцінять.

Взагалі у мене є мрія навчитися надавати публічні послуги громадянам по телефону. Тих громадян, хто з якоїсь причини не може отримувати послуги через Інтернет, можна обслуговувати по телефону. Це буде дешевше, ніж в ЦНАП. Для цього потрібно, нарешті, об'єднати всі реєстри, які містять інформацію про фізосіб, а також підтверджувати телефонні номери громадян, як це роблять деякі банки.

Соня Кошкіна

 
Додайте ZIK.UA в обрані джерела Додати в обрані Google News

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.