Aнонси

усі анонси
Новини » Світ 2497 Читать эту новость на русском

Астрономи розповіли про нову загадку Місяця

Фото: pixabay.com

Міжнародна команда астрономів вивчила кратери з покладами льоду, які нещодавно виявили на Південному полюсі Місяця, і встановила, що вода на супутник Землі могла потрапити в різні періоди часу і з різних джерел.

Короткий звіт про дослідження опублікований на сайті NASA, передає Телеграф.

Розслідування було розпочато після відкриття покладів льоду в кратерах, розкиданих по всьому Південному полюсу Місяця. Ніхто точно не знає, коли і як цей лід туди потрапив.

Нове дослідження припускає, що вік більшості з цих «родовищ» становить мільярди років. Однак деякі поклади льоду виявилися несподівано молодими. Дослідники використовували дані, отримані за допомогою супутника Lunar Reconnaissance Orbiter. Він знаходиться на орбіті Місяця з 2009 року.

Вчені встановили вік великих кратерів, в яких були знайдені поклади льоду. Усередині них знаходяться дрібні кратери, утворені в набагато більш пізні часи в результаті ударів невеликих космічних тіл.

Крижані відкладення по дну кратерів розподілені неоднорідно. Це говорить про те, що лід не раз піддавався ударам маленьких метеоритів і іншим «космічним сміттям», причому відбувалося це протягом тривалого періоду часу.

На думку авторів роботи, лід у великих кратерах не може бути молодше 3,1 мільярда років. Однак він був виявлений і в невеликих кратерах, які сформувалися відносно недавно.

«Це стало несподіванкою для нас, – говорить співавтор роботи Аріель Дойч. – Адже раніше не проводилися дослідження льоду, що знаходиться в більш молодих» холодних пастках».

Відкриття породило нову загадку. Тепер вчені припускають, що «постачальників» води на Місяць було кілька. Більш давній лід, можливо, був занесений туди «водоносними» кометами і астероїдами.

Не виключено, що вода була виплеснута на поверхню з глибин в результаті вулканічних вивержень. Однак на Місяці не так багато потенційних великих резервуарів води. А вулканічна активність, як вважають вчені, стихла на Місяці більше одного мільярда років тому.

У новому дослідженні висунуто припущення, що молодий лід на супутнику Землі з’явився в результаті бомбардування поверхні мікрометеоритами розміром з горошину. За іншою версією, вода могла бути занесена сонячним вітром.

Автори визнають, що розкрити цю загадку допоможе тільки аналіз зразків місячного льоду, але для цього необхідно відправити на Місяць спеціальний космічний апарат.

Нагадаємо, Національне управління з аеронавтики і дослідження космічного простору (NASA) у прямому ефірі презентувало нові космічні костюми, у яких астронавти летітимуть на Місяць та Марс.

Додайте ZIK.UA в обрані джерела Додати в обрані Google News