Навіщо Нідерланди хочуть притягнути Україну до відповідальності за катастрофу МН17
Міжнародний кур'єр
Тижневий огляд світової преси
MH17. Фото EPA-EFE
MH17. Фото EPA-EFE

Парламент Нідерландів одноголосно проголосував за проведення розслідування щодо ролі України в катастрофі MH17 над Донбасом в 2014 році. Таким чином Росія домагається безпосередньо впливати на результати розслідування, підміняти слідчі дії і докази

Оригінал на foreignpolicy.com.ua.

Саме такою приказкою керується Кремль, організовуючи за допомогою підконтрольних ЗМІ, нечесних чиновників і популістів вигідні йому інформаційні кампанії, які можуть тривати роками.

І на сором західної демократії, свободи слова і плюралізму думок, треба визнати - Москві це вдається.

8 жовтня парламент Нідерландів одноголосно проголосував за проведення розслідування про роль України в катастрофі пасажирського лайнера MH17 над Донбасом в 2014 році.

Цій події передувала вимога 1 жовтня Партії християнських демократів (CDA) і Соціалістичної партії (SP) ініціювати «повне розслідування» по Україні.

Глава МЗС Нідерландів Стефан Блок в свою чергу заявив, що таке розслідування - непроста задача, так як потребують співробітництва не тільки України, але і Росії.

Саме власної участі в розслідуванні Росія і домагається, щоб безпосередньо впливати на результати, підміняти слідчі дії і докази.

Ще місяць тому на полях Східного економічного форуму у Владивостоці Володимир Путін заявив, що без повноцінної участі Росії в розслідуванні катастрофи Boeing777 Москва нічого визнавати не буде.

В унісон з ним Малайзія, як давній адвокат Кремля в цій справі, наполягала на проведенні нового розслідування із залученням Росії, з огляду на допущені міжнародної слідчою групою (JIT) «помилки». Куала-Лумпур також не раз піднімав тему відповідальності країни, яка не закрила повітряний простір над зоною бойових дій, а також поширювала відверту дезінформацію, заявляючи про те, що Україна знизила повітряний ешелон для рейсу MH17.

Примітно, що на початку вересня російсько-малазійська хвиля відхрещування Кремля від причетності до краху літака сталася відразу після візиту секретаря Радбезу РФ Миколи Патрушева в Куала-Лумпур (27.08.2019), який детально обговорив з прем'єр-міністром Махатхіром Мохамадом питання розслідування авіакатастрофи.

Очевидно, слідом за Малайзією прийшла черга самої Європи.

Після повернення в ПАРЄ і повного ігнорування ассамблеєю висновків розслідування по МН17, Москва активізувала процес демонтажу JIT, а також повноважень Радбезу Нідерландів (DSB), даних йому резолюцією Радбезу ООН для розслідування катастрофи.

Таким чином Кремль здійснює повне руйнування міжнародних інститутів, правового поля і самих основ демократичного суспільства.

Депутат від Християнсько-демократичної партії Кріс ван Дам повідомив в Twitter, що нідерландські парламентарі перейнялися питанням, чому Україна не закрила повітряний простір над зоною збройного конфлікту.

Слід зазначити, що JIT ще в 2014 році встановила, що українська влада закрила повітряний простір над зоною конфлікту з 1 липня до ешелону FL260 (7900 м), а з 14 липня до ешелону FL320 (9750 м).

Ці дані підтверджує і Європейська організація з безпеки повітряної навігації - лайнер знаходився на дозволеному ешелоні FL330 (10050 м), що значно перевищує стелю польотів військово-транспортної авіації України, яка напередодні інциденту зазнала значних втрат.

Встановлено також, що українські авіадиспетчери пропонували пілотам Boeing змінити ешелон на ще більш високий, на що ті відмовилися.

Але нідерландські парламентарії, ініціюючи питання про розслідування ролі України в катастрофі, не згадують давно встановлені факти. Вони оперують результатами проведеного в цьому році опитування, яке показало: 87,5% родичів загиблих вважають, що Україна повинна нести відповідальність.

Російські ЗМІ вважають прогресом той факт, що голландський парламент поставив питання про те, що Київ, допустивши злочинну недбалість, повинен постати перед правосуддям.

Більш того, вони вже формують наступний порядок: при об'єктивному розслідуванні причетності України до катастрофи, висновки про провину Росії розсиплються на порох.

Це означає, що в міру наближення дати засідання окружного суду Гааги (09.03.2020) вигуки про непричетність Кремля до загибелі лайнера і заклики до скасування санкцій будуть звучати частіше і голосніше.

У висновку слід зазначити, що, не дивлячись на прийняте в Амстердамі рішення, самі парламентарі не відступають від позиції винності Росії.

Під час дебатів в палаті представників підтвердження цього звучали неодноразово. Тому офіційна версія про те, що літак збили російським «буком» з непідконтрольної Києву території, під сумнів не поставлена.

Будемо сподіватися, що голландці розуміють - чужа воля страшніше неволі.

 

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-10-22 01:41 :35