live

«Тендерний троль» Амірханян заблокував ремонт траси «Дніпро-Миколаїв»

Араїк Амірханян

Антимонопольний комітет зірвав тендер на ремонт найважливішою для Дніпропетровської області траси Н-11 «Дніпро-Миколаїв» на суму 2,3 млрд грн за скаргою «тендерного троля» Араїка Амірханяна.

Про це йдеться в розслідуванні видання «Укррудпром». Як стверджують автори, керівництво АМКУ повернулося до схем, які діяли при колишній владі, допомагаючи компаніям Амірханяна «Полтавабудцентр» і «Миколаївбудцентр».

«Володимир Зеленський заявив про перезапуск АМКУ, відбулися значні кадрові перестановки, а глава АМКУ Юрій Терентьєв зберіг своє місце. Що ж, вже перші тижні роботи оновленої команди комітету показали, що нічого особливо не змінюється », - стверджує видання.

Служба автомобільних доріг абсолютно обгрунтовано не хотіла допускати на ремонт траси «Дніпро-Миколаїв» компанії «пустушки» без досвіду реалізації великим об'єктів. Однак Амірханян оскаржив кваліфікаційну вимогу, і АМКУ встав на його сторону.

«САД вимагала, щоб учасники конкурсу мали достатній досвід проведення робіт, закладених в контракті. Однак у своїй скарзі юристи «Миколаївбудцентра» на повному серйозі заявляють, що для допуску до ремонту такої автодороги досить ... будь-якого досвіду роботи. Тобто будь-яка фірмочка, яка займається асфальтуванням прибудинкових територій, має право бути допущеною на мільярдний тендер! Позиція АМКУ немислима в будь-якій європейській країні. В ЄС, на відміну від України, діють дуже жорсткі кваліфікаційні вимоги. Візьмемо проект, фінансований Європейським банком реконструкції та розвитку щодо ремонту трьох ділянок дороги М-05 «Київ-Одеса». Серед вимог до учасників виконання двох аналогічних проектів за останні п'ять років з умовою безперервної роботи мінімум дев'ять місяців», - повідомляється в публікації.

Араік Амірханян влітку цього року був заарештований СБУ, йому було висунуто ряд важких звинувачень, пов'язаних з фінансуванням тероризму. Але, внісши заставу в 20 млн грн, бізнесмен вийшов на свободу.

«Амірханян не тільки відновив маховик зі зриву тендерів через Антимонопольний комітет. Він почав безпосередньо тиснути на працівників регіональних служб автомобільних доріг, з тим, щоб вони розривали вже укладені тендери. Амирханян зібрав співробітників Миколаївської служби доріг в ресторані «Флібустьєр» і «дохідливо пояснив усім, що станеться з кожним, якщо буде не по-моєму». Амірханян фактично змусив Миколаївській САД скасувати результати тендеру на ремонт траси Н-14 в Миколаївській області. Формальною причиною скасування тендера послужила скарга якоїсь громадської організації. Суть скарги незначна - переможець тендеру "Ростдорбуд» в описі однієї з одиниць своєї спецтехніки позначив її «машиною на базі автомобіля», хоча правильніше було б позначити її як "причіпна машина". Цього виявилося достатньо, щоб САД скасувала мільярдний тендер, а область з найгіршими в країні дорогами знову залишилася без ремонту найважливішою для неї траси », - зазначили журналісти видання.

Нагадаємо, Араік Амірханян - фігура більш ніж відома на дорожньому ринку. Його компанія «Полтавабудцентр» за минулий рік зірвала близько 200 тендерів на суму в 10 млрд грн.

Вибивши за допомогою АМКУ доступ на тендер, Амірханян, як правило, пропонував демпінгову ціну і нерідко ставав переможцем. Але, отримавши аванс, його компанія до робіт часто так і не приступала.

Наприклад, в березні 2019 року Служба автомобільних доріг у Львівській області в листі до АМКУ повідомила, що підприємство одеського бізнесмена Араїка Амірханяна "Полтавабудцентр" в 2018 році уклало два договори про повну загальну середню ремонті доріг у Львівській області на загальну суму близько 14 млн грн. і не виконало жодного.



Loading...
Loading...
Loading...