Новини » Суспільство 18 вересня, 2019, 12:36
Від паперу до смартфона: Як буде працювати мобільний додаток "Пенсійний фонд"
Мобільний додаток електронних послуг Пенсійного фонду. Фото:
Мобільний додаток електронних послуг Пенсійного фонду. Фото: "Дебет-Кредит"

В Україні продовжується діджиталізація економіки та соціальної сфери. Щоб спростити громадянам умови отримання інформації чи замовлення певних послуг розробляються спеціальні програми, які працюють на мобільних пристроях. Тепер у смартфон "потрапив" Пенсійний фонд.

Розглянемо, які питання можуть вирішити українці, користуючись новим мобільним додатком.

Новий мобільний додаток від Пенсійного фонду

З вересня Пенсійний фонд України починає впроваджувати новий електронний сервіс – мобільний додаток "Пенсійний фонд". Програма поки буде працювати в тестовому форматі, йдеться у повідомленні, розміщеному на сайті Пенсійного фонду.

Проєкт розроблено для реалізації системи надання електронних послуг "Е-пенсія" і забезпечення максимально зручної та оперативної взаємодії громадян з Пенсійним фондом. "Відтепер громадяни мають можливість доступу до електронних сервісів Фонду у зручному форматі з мобільних пристроїв – смартфонів та планшетів. Завантажити додаток за посиланням: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.gov.pfu", - зазначено в повідомленні. 

На першому етапі версія мобільного додатку буде працювати на смартфонах з платформою Android (для версії, починаючи з 4.4 (KitKat), пізніше – з IOS (починаючи з IOS 11).

Які питання можна вирішити з мобільним додатком

В ПФУ переконані, що впровадження нової програми дозволить підвищити якість надання послуг та забезпечить можливість користуватися електронними послугами фонду з мобільних пристроїв – смартфонів та планшетів.

Мобільний додаток забезпечить: 

• захист прав застрахованих осіб шляхом контролю за сплатою страхувальниками страхових внесків;
• доступ пенсіонерів до даних електронної пенсійної справи;
• оперативний доступ до Електронного реєстру листків непрацездатності. 

Також використання програми забезпечить доступ усіх працюючих (застрахованих осіб) до інформації щодо анкетних даних, заробітної плати та інформації щодо надбаного страхового стажу. Ці данні міститься в електронній обліковій картці соціального страхування, у Реєстрі застрахованих осіб.

Мобільний додаток буде корисним для наступних громадян:

1. Застраховані особи зможуть знайти відомості у Реєстрі застрахованих осіб. Можна переглянути анкетні дані, дізнатися, яку інформацію про заробітну плату надав роботодавець чи страхувальник. Також програма забезпечить доступ до інформації про страхові внески, сплачені на користь особи, набутий страховий стаж. 

2. Пенсіонери зможуть дізнатися відомості з електронної пенсійної справи. 

В повідомленні ПФУ сказано, що усім категоріям громадян забезпечена можливість: 

• переглядати стан опрацювання звернень до фонду, в тому числі прикріплених до звернень документів;
• верифікувати документи, довідки, сформовані в особистому електронному кабінеті;
• одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України.

В Пенсійному фонді попередили, що мобільний додаток працює в тестовому режимі. "Якщо ви, користуючись додатком помітили помилку, маєте зауваження, побажання чи ідеї, напишіть нам на mobile.pfu@pfu.gov.ua", - говориться в повідомленні. 

Які функції мобільного додатку впровадять у майбутньому

У Пенсійному фонді зазначають, що найближчим часом функціонал мобільного додатку розшириться. Будуть додані наступні можливості: 

• подання документів для призначення чи перерахунку пенсій в один дотик (Е-пенсія);
• зміна параметрів інформування;
• запис на прийом у відділи обслуговування;
• перегляд електронних листків непрацездатності по застрахованій особі;
• подання запитів на формування електронних листків непрацездатності застрахованою особою;
• погодження щодо реєстрації електронних листків непрацездатності по зверненню страхувальників.

Щоб скористатися сервісом, особі потрібно мати ключ кваліфікованого електронного підпису, який раніше називався ЕЦП. Він дозволяє використовувати повний набір можливостей.

Також, для роботи з сервісом можна попередньо зареєструватися на вебпорталі Фонду через веббраузер за допомогою логіну та паролю. "У такому випадку при формуванні довідок не використовуються особисті дані користувача, виводиться лише затребувана інформація", - йдеться у повідомленні.

Як оформити пенсію онлайн

З серпня цього року українці можуть оформити грошову виплату, скориставшись сервісом призначення пенсії в "один дотик". Надавши необхідні документи через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, майбутнім пенсіонерам потрібно відвідати сервісний центр один раз.

Щоб подати документи дистанційно потрібно: 

• авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису;
• у розділі особистого кабінету "Заява на призначення пенсії" завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;
• підписати звернення електронним цифровим підписом та надіслати його до підсистеми "Звернення".

Користувачі можуть додавати документи у разі потреби протягом трьох місяців. Час очікування розгляду заяви – десять днів.

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-10-18 14:43 :01