Новини » Київ 17 вересня, 2019, 19:00
Яким Кличко залишає Київ своєму наступнику: Успіхи і невдачі мера-боксера
Віталій Кличко,
Фото з відкритих джерел
Віталій Кличко, Фото з відкритих джерел

Віталія Кличка обрали мером Києва у травні 2014 року, і останні кілька місяців його часто цитують – він відвідує саміти, бізнес-форуми, відкриває парки і школи. Це означає, що міський голова розповідає про досягнення та перспективи Києва. А ще це значить, що скоро – вибори мера. Отож, Кличко активно звітує про масштаби роботи у місті, новий транспорт, дороги та зрештою про нове європейське обличчя української столиці.

У контексті прийдешніх виборів мера ми вирішили згадати, що обіцяв ексбоксер мальовничому Києву, і з чим столиця справді увійде у 2020 рік.

Нещодавно стало відомо, що нардепи «Слуги народу» внесли у парламент законопроєкт № 2143, яким пропонується провести позачергові вибори мера Києва 8 грудня 2019 року. А ще днями нардеп зі «Слуги народу» Олександр Ткаченко звернувся до прем’єр-міністра з проханням провести перевірку роботи мера Віталія Кличка та КМДА загалом. 

Така жорстка позиція депутатів стосовно мера, який допрацьовує свій термін на чолі столиці, спричинила чималий розголос у суспільстві та ЗМІ. Отож, у відповідь на це Віталій Кличко сам звернувся до Державної аудиторської служби задля проведення фінансового аудиту діяльності структур КМДА і комунальних підприємств за 2015-2019 роки.

Що Віталій Кличко обіцяв киянам п’ять років тому 

Варто справедливо зазначити, що представлена у 2014 році програма Кличка була змістовною та структурованою. Віталій Кличко та його команда обіцяли киянам чистоту біля станцій метро, зупинок громадського транспорту, торгових центрів, на вулицях і на подвір’ях, відсутність незаконних МАФів та точок стихійної торгівлі біля метро, реновацію житла, нові парки і сквери, спортивні майданчики у шкільних дворах та біля житлових комплексів, єдину пішохідну зону на Подолі, нову транспортну схему міста, розширену мережу міської електрички з Троєщини на Правий берег, метро на Виноградар і Троєщину, нові велодоріжки, впровадження програми «Смарт-Сіті», контроль за відкритістю тендерів, ефективну роботу центрів з надання адміністративних послуг, нові фестивалі та конкурси сучасного мистецтва, безбар’єрні робочі місця, освітні заклади, заклади культури і транспорт для людей з інвалідністю, а для усіх випускників навчальних закладів – гарантовані робочі місця. 

У програмі також йшлося про зменшення заторів у Києві, покращення стану доріг, збільшення паркомісць біля ключових станцій метро, підвищення якості комунальних послуг та зменшення їх вартості, контроль за якістю води, за своєчасним вивозом сміття, освітленням вулиць, благоустроєм прибудинкових територій. 

Окрім іншого, Кличко обіцяв заборонити висотне будівництво в історичному центрі міста та запровадити мораторій на будь-яке будівництво або землевідведення без схвалення на громадських слуханнях, припинити хаотичну забудову Києва, запровадити моніторинг дотримання Генерального плану Києва та повернути киянам незаконно відібрану землю.  

Що має Київ сьогодні завдяки Кличку і Ко

Оновлений парк громадського транспорту 

Цьогоріч у липні Кличко відзвітував – придбано 13 нових тролейбусів і 57 польських та українських трамваїв з кондиціонерами, камерами відеонагляду та WI-FI. Всього з 2014 року Київ закупив 134 нових тролейбусів, 45 трамваїв, 100 автобусів і модернізував 135 вагонів метро. 

Смарт-картка для транспорту 

З 1 листопада 2019 року у Києві виводяться з обігу одноразові жетони та паперові квитки громадського наземного транспорту. Натомість приходить єдина Картка Kyiv Smart Card – носій єдиного електронного квитка для оплати проїзду у громадському транспорті столиці.  

Проблема масового паркування 

У липні 2019 році спільноту столичних водіїв сколихнула новина – у Києві евакуюють автівки, припарковані у заборонених місцях – на смугах громадського транспорту. Забирав неправильно припарковані автомобілі Центр організації дорожнього руху столиці та Патрульна поліція Києва. 

Незважаючи на часті випадки евакуації таких авто, пішоходні зони досі «атаковані» припаркованими автівками, які займають тротуари цілими днями. 

Міська інфраструктура 

За чотири роки у Києві відремонтовано 363 парки та сквери. Ще 136 зелених зон отримали статус парків і скверів. 

З тих пір як Кличко поїздив на роботу на невеличкому двоколісному велосипеді, поціновувачів такого транспорту побільшало. Проте сотні обіцяних велодоріжок так і не зявилися у Києві. Іронічно, що маршрут на Троєщині та 250-метрова доріжка на вулиці Леонтовича не поєднується з іншою велоінфраструктурою і не дають велосипедистам необхідного простору для пересування. 

Цікаво, що минулого року Київрада виділила 50 мільйонів гривень на проектування кількох велодоріжок у столиці, але Кличко віддав ці гроші на ремонт Київського зоопарку. Станом на вересень 2019 року тендери на проєктування трьох запланованих велодоріжок не завершено. 

З-поміж обіцяних пішохідних зон відкрито лишу одну – на Андріївському узвозі, Контрактовій площі та вулиці Сагайдачного. Неподалік від неї розкішно облаштували Поштову площу – у 2017 році завершилася реконструкція та оновлення Річкового вокзалу. Так тут з’явилися фонтан, лавки та кав’ярні.

Відремонтували 41 відділення у медзакладах і 5 пологових будинків столиці, побудовали 8 шкіл та 26 дитячих садків, оновили 900 км доріг та 31 шляхопровід, закупили 189 спецавтомобілів швидкої допомоги. Так, це – успіхи, проте, окрім красномовних досягнень міської влади під головуванням Кличка, у Києва все ж залишилися глобальні проблеми, які досі потребують вирішення, як-от наприклад такі. 

Боротьба з «МАФами-вітряками» 

Столичні МАФи ростуть як гриби після дощу – перед метро, посеред входів до метро, у підземних переходах, біля супермаркетів – кіосків тисячі. Подейкують, що всього у Києві майже 10 000 незаконно встановлених МАФів. 

Віталій Кличко оголосив війну незаконним торговим точкам та взявся встановлювати законні  МАФи, об’єднані стилем із зупинками громадського транспорту. У 2015 році Віталій Кличко підписав розпорядження щодо впорядкованого розміщення МАФів у Києві та затвердив схему розміщення МАФів у столиці. «Київблагоустрій» навіть опублікував Графік демонтажу незаконних МАФів по районам Києва

Як результат, з 1 серпня 2014 року по 30 грудня 2016 року київська влада демонтувала майже 8000 незаконних торгових точок. У 2017 році демонтовано 298 тимчасових споруд, у 2018 – ще понад 500, а з початку 2019 року – ще 295 столичних МАФів. Тобто за п’ять років роботи Кличка у КМДА за приблизними підрахунками прибрали понад 9000 МАФів – цифра немала. Проте на місці старих, офіційно прибраних торгових точок продовжують з’являтися нові. І здається, цей процес є вічним і незмінним двигуном київської торгівлі. 

Реновація застарілого житла 

Віталій Кличко обіцяв, що міська влада проведе масштабну реновацію застарілого житла столиці. Інакше кажучи, мешканців старих та аварійних будинків (в основному так званих «хрущовок») відселять, такі будівлі знесуть, а на їхньому місці зведуть сучасні, де відселеним киянам дадуть нові квартири. У КМДА повідомляли, що площа застарілого житлового фонду столиці складає 2458,3 тис. кв. м, а кількість мешканців сягає 112 000.   

Так, реновація житла була ініціативою Міністерства регіонального розвитку, проте реалізовувати програму у Києві мала саме столична влада. Однак, жоден аварійний будинок у Києві так і не знесли, навіть «зловісний» будинок-вбивцю на Мілютенка, 23А з пліснявою та грибком на стінах. 

Незаконні новобудови

Стосовно обіцянки Кличка врегулювати забудову міста маємо таке. На Академмістечку активісти борються зі зведенням житлового комплексу на вулиці Живописній, у Протасовому Яру вирубають дерева задля будівництва 30-поверхового ЖК Tourbillon, «будинок-монстр» так і залишився на Подолі, не припинилося і зведення 8-поверхового готелю прямо на Андріївському узвозі. А скандальний ЖК «Ярославів град», що будується прямо на місці колишнього Сінного ринку, залишився, хоча його висотність все ж знизили – з 22 до 19 поверхів.

Одним з головних векторів роботи Віталія Кличка була заборона будівництва в історичному центрі Києва та суворе покарання недобросовісних забудовників. Проте станом на 2019 рік у містобудівному кадастрі Києва досі значиться понад 60 незаконних житлових новобудов.

Чим Київ запам’ятає мера Кличка 

Зрештою, можна довго говорити про успіхи на невдачі п’ятирічної роботи Кличка, проте є речі, які надовго запам’ятаються не лише киянам, а й усім українцям. 

«Втомлений» міст 

Наприкінці лютого 2017 року на Шулявському шляхопроводі стався частковий обвал. Тоді Віталій Кличко пожалів моста, припустивши, що шляхопровід просто «втомився». 

Зовнішній рекламі – зась 

Протягом п’яти років Кличко успішно і не дуже боровся із засиллям зовнішньої реклами у місті. Кілька днів тому мер відзвітував – за кілька останніх років у Києві демонтовано 36 000 рекламних носіїв різного типу, зокрема, на мосту Патона, Либідській площі, перехресті вулиць Чорновола і Січових стрільців, на Броварському проспекті. 

Примарне метро на Виноградар і Троєщину

Після років тендерів, узгодження кошторису та плану Віталій Кличко нарешті розпочав розбудовувати метрополітен столиці у бік Виноградаря. Але не на Троєщину, як обіцяв. 

Слабкий скляний міст 

Шалено популярний багатостраждальний скляний пішохідно-велосипедний міст, котрий з’єднує парки «Хрещатий» і «Володимирська гірка» викликав шквал громадського інтересу та критики. Будівництво бетонно-скляного мосту протяжністю 210 метрів обійшлося місту у 419 мільйонів гривень, хоча спочатку вирішили витратити «лише» 260 мільйонів. Однак, не лише ціна турбує киян та експертів, а й якість будівельних робіт – не минуло й дня, як скло на мосту тріснуло. Потім з’явилося ще кілька тріщин у конструкціях споруди – така «міцність» мосту викликає багато питань. 

Перейменування вулиць 

Декомунізація прийшла до Києва саме у період роботи мером Віталія Кличка. Так, у місті з 2015 року перейменували понад 200 вулиць та об’єктів, зокрема станцію метро «Петрівка» зробили «Почайною», Московський міст – Північним, а Московський проспект – проспектом Степана Бандери. 

Лише час покаже цінність та якість змін, що настали у Києві за часів Віталія Кличка. Тоді ж кияни і зможуть порівняти, як перевтілюватиметься мальовнича столиця України завдяки роботі нового мера.    

До речі, Віталій Кличко нещодавно заявив, що візьме участь у місцевих дострокових виборах, якщо такі будуть проведені.

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-10-19 11:31 :22