Новини » Економіка 12 вересня, 2019, 13:40
ЗМІ: Корупційна мережа Лавренюка в МІУ кидає тінь на весь Кабмін
Юрій Лавренюк
Юрій Лавренюк

Ймовірність того, що заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк залишиться при своїй посаді, приводить в жах представників галузі, бізнесу, експертів та журналістів.

Про це йдеться в статті на сайті «Укррудпром», який належить колишньому народному депутату, відомому бізнесмену Костянтину Жеваго.

Так, в публікації наголошується, що Лавренюк перетворив галузі, підконтрольні МІУ, в прибутковий бізнес, будуючи корупційні схеми.

Одним із способів, за якими він і його підлеглі викачували гроші з підприємств - в компанію заводили співробітника силових органів, який повинен був провести аналіз фінансово-економічної діяльності, обсягу закупівель, розміру витратної частини, а також знайти компромат на керівника.

«Отримані дані передавалися через керівника Управління економічної контррозвідки для систематизації, а потім потрапляли до Лавренюка для прийняття рішення. Аналогічна робота проводилася через мережу так званих «служб безпеки», яка була створена на підприємствах з подачі Лавренюка», - йдеться в статті.

Як зазначається, проілюструвати роботу таких служб можна на прикладі Адміністрації морських портів України. Тут служба безпеки розгалужена на три підрозділи. Відділ економічної безпеки курує заступник з операційної діяльності ДП АМПУ - Володимир Колосюк, внутрішньої безпеки - заступник керівника з безпеки АМПУ Сергій Гронський, який до того ж є близьким другом Лавренюка, і третій, антикорупційний - контролює один з керівників ГБР Олексій Нехорошев. При цьому вся схема, яка була побудована дуже швидко, замикається на самому Юрію Лавренюку - при повному сприянні голови АМПУ Райвіса Вецкаганса.

Також в публікації згадується ще ряд корупційних оборудок, організованих Юрієм Лавренюком за сприяння керівників підприємств.

«Ще одна корупційна схема, яку організував Юрій Лавренюк - стосується виведення грошей з КП "Морська пошуково-рятувальна служба "(МПСС). Її директор Віктор Сударєв колишній артилерист, є офіцером у відставці військової служби, не має досвіду роботи в сфері річкового транспорту та особливих результатів роботи за час служби не продемонстрував. Зате, очевидно, у нього є інші достоїнства - зокрема, при його сприянні була організована схема, при якій 10% корабельного збору йде для так званої організації рятування на морі», - йдеться в статті.

Крім того, згадуються махінації Лавренюка зі структурами Метінвесту і Портінвесту, які, як стверджується, мають пільгові умови і можуть платити за перевалку вантажів менше долара за тонну.

Також чиновника МІУ звинувачують в тому, що він створив при АМПУ непотрібну і витратну філію "Днопоглиблювальний флот", який очолив лояльний до нього Сергій Бомчак.

«Через філію розігруються тендери на днопоглиблення, проте насправді ця структура сама проводить днопоглиблювальні роботи, щоб освоїти кошти, виділені на закупівлю палива, запчастин і т.д. Фахівці стверджують, що ніякої необхідності в створенні такої філії не було. Через нього з ринку пішли всі іноземні днопоглиблювальні компанії з новітньою технікою і сучасними технологіями, а повернулися вітчизняні підприємства зі своїм застарілим флотом. З огляду на що днопоглиблення є одним з традиційно невирішених питань в портовій галузі України, його неефективна робота потягне за собою ще більш серйозні проблеми», - йдеться в статті.

На думку авторів статті, людина, замішана в таких серйозних корупційних схемах, не може займати високу посаду в Міністерстві інфраструктури, оскільки її присутність там кидає тінь не тільки на саме МІУ, але і на Кабмін і всю нову владну вертикаль.

Як повідомлялося, після закриття справи проти Юрія Лавренюка 28 березня цього року Печерський районний суд Києва відновив його 4 вересня. Заступник міністра підозрюють у порушенні п. 1 ст. 367 Кримінального кодексу України ( «Службова недбалість»).

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-18 16:20 :04