Новини » Суспільство 12 вересня, 2019, 9:32
Астрономи виявили багато води на планеті K2-18b
До половини атмосфери K2-18b може складатися з води

Астрономи вперше виявили воду в атмосфері планети K2-18b, що обертається в так званій «зоні життя» навколо своєї зірки. Причому води на планеті, судячи з усього, дуже багато.

Виявлена на K2-18b вода у поєднанні зі сприятливою температурою означає, що на планеті може бути життя, – повідомляє ВВС.

Планету продовжать вивчати – як анонсують вчені, за найближчі 10 років астрономи зможуть за допомогою нових космічних телескопів визначити, чи гази в атмосфері K2-18b вироблені живими організмами. Результати нинішнього дослідження опубліковані в журналі Nature Astronomy.

Дослідженням займалася професор Джованна Тінетті з Університетського коледжу Лондона.

Вона називає відкриття «фантастичним»: «Вперше ми виявили воду на планеті, розташованій у зоні життя, де температура допускає присутність життя».

Комп’ютерне моделювання дозволяє припустити, що до 50% атмосфери цієї планети складається з води. Планета K2-18b лише вдвічі більша за Землю, температура на ній – між 0 і 40 градусами Цельсія, що дозволяє воді залишатися в рідкому стані. «Це відкриття наближає нас до відповіді на фундаментальне питання: чи унікальна Земля?» – каже після участі в дослідженні доктор Ангелос Ціарас.

Умови на K2-18b можуть бути придатні для життя, але підтвердити зараз цю гіпотезу неможливо.

Планета розташована на відстані 111 світлових років від Землі – це занадто далеко для запуску туди зонда. Єдине, що залишається, – дочекатися появи у 2020-х роках нового покоління космічних телескопів, які зможуть проаналізувати склад газів в атмосфері K2-18b і встановити, чи є серед них вироблені живими організмами, говорить учасник дослідження доктор Інго Вальдманн.

«Це одне з головних питань в науці. Ми завжди хотіли дізнатися, чи одні ми у Всесвіті. Протягом наступних 10 років дізнаємося, чи є в атмосфері планети хімічні елементи, вироблені живими істотами», – наголошує він.

Водночас підхід щодо «газів, вироблених живими істотами», має ряд труднощів.Перш за все, у астрономів немає консенсусу з приводу того, наявність яких саме газів може свідчити про присутність життя на планеті.

Нагадаємо, планету K2-18b відкрили в 2015 році. Вона вважається «Суперземлею» – тобто має масу в діапазоні між Землею і Нептуном, й придатна для спектроскопічних досліджень. Планета перебуває в системі червоного карлика, розташованого в сузір’ї Лева. Воду знаходили і на інших планетах, але там температура була або надто низькою, або занадто високою для того, щоб там могло існувати життя за мірками сучасної науки.