Новини » Київ 5 вересня, 2019, 12:50
Єдиний квиток: плюси і мінуси введення Kyiv Smart Card у громадському транспорті
Е-квиток для сплати проїзду. Фото з відкритих джерел
Е-квиток для сплати проїзду. Фото з відкритих джерел

Уже з 31 жовтня цього року кияни будуть сплачувати за проїзд в транспорті єдиним квитком. Інші проїзні документи (квитки, жетони, пластикові картки) виведуть з обігу.

Розглянемо принципи роботи єдиного квитка та плюси та мінуси його введення. 
 

Принципи роботи Е-квитка 

Картка Kyiv Smart Card – це носій єдиного електронного квитка для оплати проїзду у громадському транспорті Києва. Картка буде діяти при сплаті проїзду в:

  • метрополітені 
  • автобусах;
  • трамваях;
  • тролейбусах;
  • міській електричці;
  • фунікулері;
  • маршрутних автобусах. 

Станом на 4 серпня 2019 року до системи вже під’єднали 10 станцій метрополітену, де тепер можна користуватися електронним квитком. Це: "Хрещатик", "Театральна", "Майдан Незалежності", "Академмістечко", "Лісова", "Арсенальна", "Теремки", "Видубичі", "Сирець" та "Почайна".

"З 25 серпня на цих станціях відбувається продаж та поповнення виключно транспортної картки Kyiv Smart Card", – зазначив мер Києва Віталій Кличко.

За словами очільника міста, до системи підключили 100 % наземного транспорту – 1326 одиниць рухомого складу. "Адаптовано турнікети на станціях міської електрички та швидкісного трамваю, введено в експлуатацію 100 комплектів пристроїв контролю", - розповів мер столиці.

Купити картку та поповнити можна: 

  • на станціях київського метрополітену; 
  • в особистому кабінеті киянина;
  • у мобільному додатку KyivSmartCity;
  • у терміналах самообслуговування Ibox, EasyPay, 2click;
  • KyivPayBot в Телеграм та Facebook;
  • KyivMetroBot в Телеграм та Facebook;
  • в Т-кіосках;
  • на платіжному порталі Portmone.

Найближчим часом планується відкрити продаж карток в терміналах самообслуговування КП ГІОЦ. А поповнити: 

  • за допомогою мобільних додатків Приват 24, Ощад 24/7;
  • в терміналах самообслуговування КП ГІОЦ, ПриватБанку, Ощадбанку;
  • на порталі EasyPay.

Kyiv Smart Card коштує 50 грн. 

Що буде з іншими проїзними документами 

У КМДА розповіли, що система оплати проїзду, яка працювала до введення електронного квитка, діятиме до 30 жовтня цього року. Поїздки, які залишились на "зеленій картці" метро, можна перевести на Kyiv Smart Card.

Замість жетонів в метро та разових квитків буде введений квиток з QR-кодом, єдиний для усіх видів транспорту. Їх можна придбати у боксах самообслуговування та касах Київського метрополітену.  

Які проблеми виникають з використанням єдиного квитка

Кияни на сторінці Kyiv smart card у Facebook скаржаться на постійні збої в роботі нової системи оплати. Приміром, Валерія Стенка зазначає, що при наявності на картці поїздок контролер на сканері їх не бачить. "На картці 10 поїздок, поїздка в тролейбусі списалася, а контролер каже, що по сканеру поїздка не списалася. Більш того – на картці немає поїздок. Перевірила в метро – все вірно, 9 поїздок залишилося. Це новий спосіб Київпастрансу штрафи збирати?", – коментує пасажирка.

Про іншу ситуацію розповів Олексій Кононов: "26 серпня з дружиною купили картку та поповнили, поповнення на картку не записалося. Двічі вже зверталися на (044) 366-5555, відсилали фото квитанції поповнення на мейл. Досі нічого на картку не надійшло (станом на 31 серпня – ред.). Запит взагалі нічого не дає".

Навіть столична влада розуміє, що потрібно мати резервний варіант на випадок збоїв чи втручання в систему. Проте столичні чиновники не зазначають, які варіанти будуть впроваджені. Наразі триває налагодження роботи єдиного квитка.

Враховуючи, що послугами столичного метрополітену користуються понад 1,5 млн пасажирів, а КП «Київпастранс» – понад 1 млн людей, збої нової системи сплати проїзду може спричинити колапс.

Як здійснюється контроль сплати проїзду Е-квитком

Якщо в метрополітені факт оплати поїздки фіксується відразу – при проходженні турнікету, то, приміром, в автобусі ситуація дещо інша. Проте столичні чиновники рекомендую киянам не забувати про контролерів.

У Департаменті транспортної інфраструктури розповіли, що контроль здійснюється за допомогою спеціального приладу інспекції. Так, при здійсненні контролю оплати проїзду контролер переводитиме систему та транспортні термінали в режим контролю і спеціальним приладом перевірятиме факт оплати пасажиром транспортної послуги перевізника.

«Коли ви підносите картку до валідатора, ви отримуєте повідомлення, що прохід дозволено і ви можете скористатися послугами транспорту після того, як ви «завалідувалися». Є група контролерів, у них є зчитувальні пристрої, вони заходять у транспортний засіб (у цей час блокується бортовий комп’ютер і, звичайно, валідатори), беруть вашу картку, підносять до зчитувального пристрою, і стає зрозуміло, чи ви оплатили поїздку чи ні», – пояснив директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Юрій Назаров.

Переваги та недоліки єдиного квитка

Введення єдиної картки для сплати проїзду в громадському транспорті має свою плюси та мінуси. 

Переваги Kyiv Smart Card: 

  1. Можливість сплачувати за проїзд одним квитком у всіх видах громадського транспорту.
  2. Можливість заблокувати картку при втраті. Це дозволить зберегти сплачені поїздки та перенести їх на нову картку. Заблокувати картку можна, подзвонивши на гарячу лінію (044) 366 55 55.
  3. Можливість перенести невикористані поїздки з "зеленої" на нову. 

Недоліки Kyiv Smart Card:

  1. Картку неможливо здати та повернути кошти за неї.
  2. При невикористанні картки понад 365 днів поїздки "згорять", а їхню вартість неможливо повернути. Термін дії картки становить один рік.
  3. Функція зняття з картки залишку коштів не передбачена.

Проте кияни бачать більше незручностей з впровадженням єдиного квитка. Так Ірина Мерліца на сторінці Kyiv smart card у Facebook зазначила: "У мене зараз є зелений пластик. Я його купила давно за 7 грн. Ви мені пропонуєте купити десь "синій пластик" невідомо де і не за 7 грн, а за 50 грн. Чому за 50, чим синій відрізняється від зеленого? Ви якось зовсім не думаєте про зручність пасажирів. Не у всіх пасажирів є телефони через які можна б було сплачувати за проїзд. Вони десь мають бігати і шукати талони з QR кодом. Як казав Жванецький - формою ви оволоділи, може настав час оволодіти змістом?".

Олексій Манзик обурений тим, що не на всіх станціях введений продаж єдиного квитка. "Чому спочатку не ввести на всіх станціях нормальний продаж електронного квитка, а вже потім відміняти картку метро?))) Чому метро завжди навмисно намагається створити незручності? Тобто ви не стараєтесь щось покращити, ви навпаки тільки намагаєтесь все зробити якомога гірше))", - зазначає пасажир.

Дописувачі у Facebook також запитують, чому не можна безкоштовно обміняти зелену картку метрополітену на Kyiv smart card. А також зазначають, що такі зміни дуже незручні через неналагоджену систему та побоюються збоїв в її роботі.

Нагадаємо, на станціях Харківського метрополітену встановлено 100 валідаторів для користувачів системи електронних квитків "E-ticket".

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-18 07:54 :58