Новини » Політика 29 липня, 2019, 20:38
Парламентські вибори: хто з кандидатів витратив мільйони на телерекламу і програв

Вибори до парламенту виграв лише 1 із 21 кандидата-мажоритарника, що рекламувався на національних телеканалах.

Про це повідомляє рух «Чесно».

На парламентських виборах 2019 року в мажоритарних округах обрали 199 народних депутатів. Для здобуття перемоги потрібна ефективна агітаційна кампанія.

Частина кандидатів-мажоритарників з великих міст вирішила рекламуватися не просто в межах округу, а вийти з рекламою на національні телеканали. Їхні агітаційні ролики могли бачити глядачі в усій країні. Отже, вартість такої агітації є доволі високою. Одна секунда реклами у прайм-таймі на центральному телебаченні під час цієї виборчої кампанії коштувала до трьох тисяч гривень.

Медіамоніторинг зафіксував 21 кандидата-мажоритарника, який інвестував гроші в загальнонаціональну телерекламу. На її транслювання на національних каналах кожен з мажоритарників витратив від 170 тисяч до 14 мільйонів гривень. Але у звітах ці цифри можуть бути іншими. Після оприлюднення офіційних звітів Рух ЧЕСНО перевірить, чи збігаються задекларовані політиками видатки з даними моніторингу.

Лише один з них виграв вибори – висуванець «Європейської солідарності» у 116-му окрузі Микола Княжицький. Згідно з даними моніторингу реклами на ТБ, його ролики коштували 5,3 мільйона гривень.

Проте рекорд за розміром таких витрат належить не Княжицькому, а екс-меру Ірпеня (Київщина). На телерекламу лідер партії «Нові обличчя» Володимир Карплюк спрямував майже 14 мільйонів гривень – і програв у 95-му окрузі.

Карплюк – до речі, єдиний мажоритарник, який балотувався в райцентрі, а не в столиці чи обласному центрі та купував рекламу на національних телеканалах.

7 київських мажоритарників заплатили за рекламу майже 34,5 мільйона гривень. І всі вони програли вибори кандидатам від партії «Слуга народу».

Але більшість мажоритарників – з інших міст. Серед них:

  • Княжицький, Остап Семерак, Віктор Пілат та Андрій Зібран зі Львова;
  • дніпровські гречкосій Геннадій Гуфман і Валентин Манько;
  • чернігівський гречкосій Олександр Кодола;
  • екс-регіонал, самовисуванець із Донеччини Борис Колесніков;
  • кнопкодав Борис Козир із Миколаєва;
  • житомирянин Ігор Гундич.

Кількість і тривалість появ на телеекранах залежить від того, скільки кандидати витратили. Хоча Карплюк рекламувався не найбільше, але для агітації він обирав найдорожчі телеканали – «Інтер» та «1+1». Упродовж виборчої кампанії на каналах вийшли 542 ролики про Карплюка.

Телеагітація – нетипова практика для мажоритарників. Одне з пояснень: реклама на національних телеканалах коштує дорого. Закон «Про вибори народних депутатів України» обмежує витрати мажоритарника під час виборчої кампанії сумою, що дорівнює чотирьом тисячам мінімальних заробітних плат. Для цьогорічної парламентської кампанії це 16,7 мільйона гривень. А один вихід 30-секундного ролика у прайм-таймі на «1+1» коштує понад 40 тисяч гривень.

Попри це, протягом виборчої кампанії, яка почалася 23 травня, на центральних телеканалах показали більш ніж 3,7 тисячі роликів від мажоритарників. Чверть з них, а саме 956, була на користь Княжицького. Його рекламував виключно канал дружини нардепа «Еспресо», який має одні з найнижчих розцінок на політичну рекламу.

Третьою за кількістю показаних на ТБ сюжетів стала кампанія Олександра Третьякова, який програв у 219-му окрузі в столиці. Він теж найчастіше агітував на дорогих каналах – «Інтері» та «1+1». За час кампанії ці канали транслювали його рекламу щонайменше 327 разів.

Певна річ, кількість реклами від усіх кандидатів зросла протягом останнього тижня перед виборами. Найбільше її було 17 липня – 453 ролики.

Столичні депутати від «ЄС» і «Слуги народу». Реклама на ТБ – фішка пов’язаних з «Європейською солідарністю» київських мажоритарників. Із семи кандидатів, які засвітилися на ТБ, чотири – депутати Київради від БПП «Солідарність», а один, Павло Тесленко, – з партії «Єдність». Решта – нардепи від Києва Олександр Третьяков і Дмитро Андрієвський від цієї ж партії, які йшли на виборах як самовисуванці.

Протягом двох останніх тижнів виборчої кампанії на «1+1» було щонайменше 54 ролики з агітацією за київських мажоритарників від «Слуги народу». Вони коштували 3,2 мільйона гривень.

Читайте більше новин на тему: вибори

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-21 14:04 :41