Новини » Суспільство 18 липня, 2019, 20:45
Американські фізики прогнозують нове покоління комп’ютерів

Американські фізики вважають, що квантові комп’ютери можуть використовувати об’ємніші мінімальні одиниці інформації – кудіти. Якщо це вдасться зробити, то можна буде створити комп’ютер, який перевершить за потужностями звичайні ПК.

Про це повідомляє Новое Время з посиланням на дослідження в журналі npj Quantum Information.

«Попри свій величезний потенціал, технологія квантових комп’ютерів поки перебуває у зародковому стані і вченим з найбільших технологічних компаній — на зразок Google і IBМ – досі не вдалося розробити стабільний квантовий комп’ютер, обчислювальні потужності якого перевищуватимуть звичайні комп’ютери. Квантові комп’ютери використовують незвичайні мінімальні одиниці інформації – кубіти, які, на відміну від класичних бітів, можуть перебувати у двох станах одночасно і передавати в два рази більше інформації», – йдеться у повідомленні.

Проблема кубітів – у їх нестабільності та необхідності надзвичайно низьких температур – -273 градуси. Але, щоб отримати дані про результати їх обчислень потрібно підключити надпровідники до звичайних комп’ютерів, які, очевидно, поки не можуть функціонувати при настільки низьких температурах.

Можливе рішення могли знайти вчені з Університету Пердью, штат Індіана. Згідно з новим дослідженням, опублікованим в журналі npj Quantum Information, замість кубітів фізики запропонували використовувати кудіти – одиниці інформації, які можуть перебувати більш ніж у двох станах одночасно.

Таким чином, вчені зможуть працювати з меншою кількістю кудітів, які зможуть виробляти більше обчислювальних потужностей, ніж кубіти.

Щоб стабілізувати роботу кудітів та підтримувати їх квантовий стан, дослідники вирішили використовувати найпростішу квантову заплутаність. Контролюючи частоту і час, фізики з Індіани запрограмували чотири кудіти у двох заплутаних фотонах. Як пише Futurism, вчені використовували фотони, тому що вони не так легко піддаються впливу навколишнього середовища та довше можуть зберігати стабільний стан.

«Фотони є цінними у квантових обчисленнях, оскільки їх важко генерувати та контролювати. Так що це ідеальне рішення – зібрати якомога більше інформації в кожен фотон», – пояснює один з авторів дослідження Пуладі Імані.

Таким чином, за допомогою чотирьох кудітів та стабільності від використання фотонів, вчені створили обчислювальні потужності, рівні квантовому комп’ютеру з 20 кубітами. Квантовий комп’ютер з такою ж кількістю кубітів створила компанія IBM пару місяців тому.

Поки отримані обчислювальні потужності від квантових комп’ютерів не можуть зрівнятися з класичними комп’ютерами. Але, у перспективі, скорочення кількості кубітів за допомогою використання кудітів, а також їх стабілізація завдяки фотонам можуть стати відправною точкою для створення повноцінних квантових комп’ютерів.