Новини » Політика 11 червня, 2019, 16:07
Як оцінювати призначення Гройсмана? У КСУ зауважили колізію у поданні Президента
ZIK
ZIK

Президент Володимир Зеленський наполягає на тому, що коаліція розпалась 29 березня 2016 року – після виходу «Радикальної партії Олега Ляшка». Однак через два тижні після цього коаліція внесла кандидатуру Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана. Тож цікаво, як юридично оцінювати це призначення.

Про це під час засідання Конституційного суду, яке транслював телеканал ZIK, заявив суддя Сергій Головатий.

Він зауважив: за версією Володимира Зеленського, коаліція припинила свою діяльність 29 березня 2016 року. Та не зрозуміло, як тоді, з точки зору Конституції, юридично оцінювати призначення прем’єр-міністром Володимира Гройсмана через два тижні після цього.

«13 квітня коаліція внесла президенту кандидатуру прем’єра, чого вимагає ч. 8 ст №83. Парламент 14 квітня призначив прем’єр-міністра 257 голосами», – зауважив Головатий.

Тобто, за його словами, коаліція виконала головну мету – подання кандидатури та затвердження прем’єра і його уряду.

«Якщо в середині березня коаліція припинила діяльність, як же парламент міг виконати вимогу статті 83-ої?», – наголосив суддя.

Своєю чергою, представник президента в Конституційному суді Федір Веніславський пояснив: справді вважає, що тільки-но фракція Олега Ляшка покинула коаліцію, та припинила своє існування. Мовляв, у матеріалах справи немає жодного документа, який би свідчив про створення нової коаліції.

«Ми розмежовуємо функції коаліції депутатських фракцій і парламенту. Коаліція має вносити пропозицію президенту про призначення прем’єр-міністра, і прем’єр-міністру про призначення міністрів. Жодного підтвердження, що коаліція вносила пропозиції про призначення міністрів у нас немає. Є численні виступи Гройсмана, де він сам вносив кандидатури міністрів. На наш погляд, це не відповідає Конституції про те, що головна мета коаліції – формування складу уряду. Тобто, вона не виконувала навіть своїх конституційних повноважень», – розповів Веніславський.

Водночас він додав: з точки зору легітимності уряду, його призначила більшість нардепів, як того вимагає Конституція.

«Однак, не можу дати відповідь на питання з точки зору порушення процедури призначень. Адже у матеріалах справи не бачив жодного подання від коаліції. Мені складно зробити висновок, чим керувався президент, оголошуючи про те, що подає кандидатури за пропозицією коаліції», – підкреслив Федір Веніславський.

Як повідомлялось раніше, представник президента в Конституційному суді Федір Веніславський наголошував, що вихід трьох фракцій із коаліції став основною підставою указу про дострокове припинення повноважень Верховної Ради.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-26 19:16 :22