Новини » Світ 5 червня, 2019, 11:05
Астрономи відкрили зірку, створену з двох мертвих зірок, що злилися й «ожили»
Фото: pixabay.com

Астрономи відкрили зірку, створену з двох мертвих зірок, що злилися разом, запустивши термоядерний синтез в ядрі.

Про це повідомляє Naked Science.

«Зірка називається J005311 і знаходиться на відстані 10 тисяч світлових років від Землі, у сузір’ї Кассіопеї», – йдеться в повідомленні.

Вона привернула увагу астрономів, тому що знаходиться всередині планетарної туманності, яка випромінює тільки в інфрачервоному діапазоні, а не видиме світло. Учені вирішили дослідити зірку краще, використовуючи спектроскопію для аналізу хімічного складу газопилової хмари.

Спектральний аналіз показав, що в об’єкті не було ні водню, ні гелію. І саме в цьому крилося пояснення незвичайного факту. Зірки головної послідовності містять у своїх ядрах водень і гелій – найбільш легкі елементи. Між цими елементами і відбувається термоядерний синтез в ядрі молодої зірки. Але чим старше зірка, тим більше в ній накопичується важких елементів і тим менше стає водню і гелію.

Коли весь гелій закінчується, утворюється планетарна туманність навколо ядра білого карлика.

Однак J005311 світить дуже яскраво для одного білого карлика: її абсолютна світність дорівнює приблизно 40 тисяч Сонць. Враховуючи той факт, що в її складі практично немає водню і гелію, а також те, що більшість зірок існують в подвійних системах, можна з великою часткою ймовірності сказати, що J005311 – це дві зірки однієї системи, що злилися.

За словами вчених, це досить рідкісне явище. За їх даними, в Чумацькому Шляху навряд чи знайдеться хоча б дюжина таких об’єктів. Саме тому вони вважають, що отримали унікальні дані, які дозволять краще зрозуміти поведінку зірок і процеси всередині них.