Новини » Світ 31 травня, 2019, 12:49
Камені на Марсі, які схожі на італійські макарони, можуть бути ознакою життя, – вчені
Травертинові тераси, Єллоустонський національний парк, США. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine

Дослідники дійшли висновку, що марсоходи повинні перевірити на існування бактерій кам’яні утворення на Марсі, схожі за формою на макарони.

За словами вчених, чия робота була опублікована в журналі Astrobiology, схожі структури утворюються і на Землі. На нашій планеті їх викликає бактерія Sulfurihydrogenibium yellowstonense. Вона належить до Екстремофілів, а значить, потенційно може існувати в марсіанських умовах, пише Naked-science.

Цілком ймовірно, за словами вчених, що цей вид бактерій живе на поверхні Марса. Бактерія належить до лінії, яка еволюціонувала до того, як в атмосфері Землі почав з’являтися кисень (приблизно 2,35 мільярда років тому). Вона може вижити в дуже гарячій воді, прямо біля геотермальних джерел. Бактерія також може витримати інтенсивне ультрафіолетове світло і добре почувається в навколишніх середовищах з низьким рівнем кисню, використовуючи сірку і вуглекислий газ як джерела енергії.

Sulfurihydrogenibium yellowstonense каталізує утворення кристалічних гірських порід, які виглядають як шари макаронних виробів. Унікальна форма і структура порід, пов’язана з Sulfurihydrogenibium yellowstonense, є результатом їх незвичайного способу життя. У швидкоплинній воді бактерії чіпляються одна за одного і «тримаються щосили». Вони утворюють міцні переплетення, які майорять, немов прапори. Вони видимі для людського ока і найбільше схожі на італійські макарони.

Команда проаналізувала мікробні геноми, оцінила, у яких генів найбільш активна експресія, і розшифрувала метаболічні потреби цих бактерій. Цікаво, що білки на поверхні бактерій прискорюють швидкість кристалізації карбонату кальцію навколо бактеріальних ниток і всередині них. Завдяки білкам, цей процес відбувається в нитках в мільярд разів швидше, ніж в будь-якому іншому природному середовищі на Землі. В результаті утворюються широкі смуги затверділої породи з хвилястою ниткоподібної текстурою.

Ці структури, за словами вчених, важко з чимось сплутати. Тому, якщо їх вдасться виявити на Марсі, це буде одним з головних ознак наявності життя на планеті в сьогоденні або минулому.

Нагадаємо, на Марсі зафіксували унікальний феномен.