Новини » Економіка 30 травня, 2019, 16:43
NASA пропонує знімати фільми у космосі та возити туди туристів, щоб робити новий бізнес
Фото: nasa.gov
Фото: nasa.gov

Космічне агентство NASA запропонувало приватним американським компаніям підготувати проекти з комерційного освоєння навколоземної орбіти. Зараз там перебуває Міжнародна космічна станція, але уряд США перестане її фінансувати у 2025 році.

Свої бізнес-проекти вже представили 12 американських компаній, зокрема Blue Origin, Lockheed Martin, Boeing та інші, пише theБабель.

Деякі з них пропонують побудувати власні космічні станції, інші – модернізувати МКС. Такі станції можуть приносити прибуток у різних галузях: наукові дослідження та розробка технологій, космічний туризм, тут можна знімати фільми та проводити спортивні змагання. Однак поки що ці проекти складно реалізувати через високу вартість космічних польотів.

У звіті, опублікованому NASA 28 травня, представлені короткі резюме з комерційного освоєння навколоземної орбіти 12 компаній, які спеціалізуються на аерокосмічній галузі й оцінці ринкових перспектив. Ці пропозиції можна умовно поділити на три групи.:

МКС як база

Axiom Space пропонує запускати космічні модулі, які спочатку будуть пристиковуватись до МКС, а після закінчення терміну її служби розпадуться на окремі автономні станції. Boeing воліє добудовувати та модернізовувати станцію новими платформами.

Власні станції

Blue Origin і NanoRacks планують будувати власні космічні станції з оболонок та інших компонентів своїх ракет, запущених на орбіту. Lockheed Martin, KBRwyle і Northrop Grumman пропонують поступово відправляти в космос матеріали й обладнання, щоб уже на орбіті збирати з них платформу.

Бізнес-моделі космічного ринку

Консалтингові фірми Deloitte і McKinsey & Company вважають, що приватні космічні станції можуть приносити прибуток у різних галузях: наукові дослідження та розробки; космічний туризм; космічна промисловість, наприклад, складання й обслуговування супутників; медіа, реклама та індустрія розваг, наприклад, зйомка фільмів і спортивні заходи.

Наймасштабнішу і найбільш різнобічну концепцію представила компанія Blue Origin Джеффа Безоса. Вона долучила партнерів, деякі з них допоможуть побудувати автономний населений модуль зі своєю системою життєзабезпечення. Інші – досліджуватимуть ринок і визначатимуть ті чи інші технічні вимоги до майбутньої космічної станції. Після базової підготовки Blue Origin готова запустити свою станцію на орбіту протягом трьох років.

У NASA зауважують, що зараз висока вартість доставки людей і вантажів у космос заважає приватним компаніям вийти на цю нову економічну арену, але її можна зменшити за рахунок масштабного підходу. І тоді агентство стане просто одним із багатьох клієнтів, який зможе скористатися приватними космічними станціями на навколоземній орбіті «за більш низькою ціною» для своїх досліджень Місяця і Марса.

Утім, поки що це лише концепції. NASA офіційно не оголошувало про співпрацю з будь-якою з компаній щодо комерційного освоєння навколоземної орбіти. А деякі американські сенатори продовжують лобіювати закони про продовження державного фінансування МКС.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-15 21:56 :33