Новини » Суспільство 27 травня, 2019, 9:53
Як захистити дітей в Інтернеті
Фото: Getty Images\ Global Images Ukraine
Фото: Getty Images\ Global Images Ukraine

Якщо ви хочете, щоб мережа була більш безпечною для дітей, зробіть це проблемою технологічних гігантів.

Про це пише The Economist.

Не всі батьки, маючи справу із крикливим або набридливими дітлахами, можуть встояти перед спокусою дати своїм нащадках планшет або смартфон. Проте, полегшення тих, хто все таки не втримується, затьмарене провиною. Одну хвилину малюки можуть дивитися Пеппу, а наступної – дізнатися про те, що висадка на Місяць була фейком, а Земля насправді плоска. YouTube та Netflix використовують дивні способи для того, щоб увага дорослої аудиторії була прикута до них; проте ці трюки непокоять, коли йдеться про дітей. Дані збираються з осіб, які ще занадто молоді для того, щоб самостійно вдягнутися, не кажучи вже про погодження на безліч застосувань цих даних.

Ця проблема не нова. Правила давно регулюють вплив на дітей більш старших форм ЗМІ (наприклад, вікові обмеження у кінотеатрах). Проте, протягом багатьох років як уряди, так і технологічні фірми ставилися до Інтернету як до сфери, де ці правила так лояльно застосовуються, що навряд чи взагалі можна говорити про їх застосування. Умови надання послуг Facebook забороняють особам, які не досягли 13 років, зареєструватися, однак вони бездумно ігноруються мільйонами.

Самі платформи не є добре організованими. За даними одного з досліджень, 61% батьків, які дозволяють своїм дітям дивитися YouTube, повідомляють про те, що їхнє потомство зіткнулося з невідповідним змістом. Деякі відео, які мали містити карикатури, містили насильство. Тепер уряди починають нарешті звертати на це увагу. В Америці Конгрес працює над розробкою декількох законопроектів. Індія може заборонити збір даних з тих, кому менше 18 років. Британія хоче змусити порно-сайти здійснювати надійну вікову перевірку або блокувати обличчя.

Загалом, ці дії вітаються. Багато лібералів вважають, що законами з цензури легко зловживають, і що занадто велика їх кількість не просто непотрібна, але й шкідлива. Проте, важко відстояти думку про те, що для старих ЗМІ має існувати один набір правил, а для нових – зовсім інший. Звичайно, батьки повинні контролювати використання своїми дітьми медіа, проте, було б ще більш ефективно, якби технологічні фірми не застосовували дизайнерських трюків для того, щоб приваблювати неповнолітніх, або взяли на себе ініціативу з усунення шкідливого вмісту.

Ризик полягає в тому, що нові правила коштують немало, щоб примусити їх виконувати, та можуть швидко застаріти, оскільки технології не стоять на місці. Тому уряди повинні застосовувати два принципи. По-перше, онлайн-правила повинні відображати широкі стандарти, які вже існують для автономних ЗМІ. Очевидно, що ці стандарти повинні бути адаптовані для того, щоб відповідати новій генерації технологій, у яких можлива взаємодія, задоволення індивідуальних уподобань, а перегляд надається за запитом. Проте, вони торкатимуться і дітей.

Другий принцип полягає в тому, що уряди не повинні заходити у глухий кут, намагаючись точно визначити, яким чином платформи повинні вирішувати свої проблеми. Це завдання для технологічних фірм, які можуть інноваційно розвивати свої платформи. Натомість регулятори повинні вимагати певних результатів та накладати великі санкції на фірми, які не досягають їх. Технологічні фірми повинні заохочуватися до співпраці. Деякі компанії намагаються співпрацювати – до прикладу додаток YouTube «Kids», проте його слід активно рекламувати як програму для дітей за замовчуванням.

Підготувала Оксана Вергелес,
для ІА ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-26 09:21 :02