Новини » Суспільство 26 травня, 2019, 13:43
Колапси авіаперевезень: Експерти порадили, як у розпал відпустки не застрягнути а аеропорту
ZIK
ZIK

Уже через тиждень стартує сезон літніх відпусток, тож уже сьогодні в туристичних агенціях «гаряча» пора. Однак, розслаблятись не можна навіть під час відпустки, адже торік Україна пережила справжні колапси авіаперевезень – не минало і дня без повідомлення про затримку літака з українськими туристами.

Чому і як змінилась ситуація за рік – в інформаційно-аналітичному проекті «Деталі» на телеканалі ZIK.

«Ми їхали з повною впевненістю, що все буде нормально, що ми вчасно вилетимо і класно відпочинемо», – пригадує туристка Ніна Агафонова.

Ніна летіла відпочивати до Італії, на Адріатичне узбережжя. Рейс був уранці, а вилетіли туристи фактично аж увечері. Тим не менш, це був тільки початок.

«Офіційно ні від турагенції, ні від туроператора ніякого повідомлення не було, але на місці сказав гід, мовляв, раптом що, плануйте плюс день відпустки або відпрошуйтеся з роботи, тому що є така проблема. Точно нічого не сказали, сказали – вчасного вильоту точно не буде», – розповідає дівчина.

У день вильоту по мандрівників просто не приїхав трансфер до аеропорту. Жодної інформації ні від туроператора Join Up, ні від турагенції не надходило, згадує Ніна. Подорожніх ще на добу залишили в готелі.

«Пекло почалося наступного дня. Нас зранку привозять в аеропорт і ми сидимо в аеропорту Ріміні, в той день там було аж 2 рейси. Дюті фрі закритий, все закрито», – пригадує туристка.

Там відпочивальники просиділи – а дехто пролежав – 7 годин. Найбільше невигод і збитків зазнали ті туристи, які з Києва мали квитки на поїзд в інші міста.

«Дехто по кілька разів міняли квитки на поїзд, автобус, шукали готелі собі вже у Києві, щоб потім у Києві переночувати», – розповіла Ніна.

Свій відпочинок у Єгипті з цим самим туроператором згадує і Юлія Похолюк. Щоправда, не влітку, а на новорічні свята. Вона з подругою прочекали рейсу 14 годин!

«Нам сказали: ваш літак через поломку приземлився в аеропорту «Бориспіль». І нас всіх погружали в автобус, перевозили в той аеропорт «Бориспіль», – пригадує дівчина.

Без паніки, звичайно, не минулося, каже Юлія.

«Всі почали бігом хапати валізи, лізти в ті автобуси, один на одного, хтось не влазить в автобус – викликав таксі», – розповідає туристка.

Приїхавши в інший аеропорт, виявили, що літака нема. Стомлені туристи повлягалися хто де. Години без бодай якоїсь інформації, і нарешті з’явився представник авіаперевізника. Та й той лише прийшов та сказав, що поки не володіє жодною інформацією

Протягом 14 годин пасажирам пропонували перекусити лише вафлями та водою. Вже після повернення з Єгипту Юлія та ще кілька туристів подали документи на компенсацію.

«У нас ще була страховка на компенсацію за затримку рейсу. Компенсації ми насправді добивалися 4 місяці. Хоча нам мали б її виплатити за один місяць. Вийшло так, що від нас почали «морозитися», казали, що у нас є не всі документи», – каже Юлія Похолюк.

Однак, врешті ті туристи, які виборювали свої права, домоглися таки компенсації – 100 євро. Решта – нічого не отримала.

Туроператор Join Up минулого літа влаштував незабутні канікули тисячам подорожувальників. Основна причина – різке зростання туристичного потоку, і вкрай мала кількість літаків, які могли би забезпечити таку кількість чартерних рейсів.

«З наступного року ми плануємо обмежити вік використання пасажирських літаків в Україні до 20 років», – заявив тоді міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Однак, обіцянки міністр не дотримався. Цього року він заявив: в авіаперевізників немає грошей на купівлю нових літаків. Крім того, вік – 20 років – не привід списувати борти. Вікових обмежень, мовляв, ніде у світі нема. Рахують лише години в повітрі та кількість злетів і приземлень літака.

«За час експлуатації літака, якому 25 років, насправді у ньому від літака, який вийшов з заводу, може лишатися тільки сам фюзеляж. Натомість все в середині, в тому числі всі системи і двигуни – змінюються», – запевняє авіаексперт, екс-секретар громадської ради при Державіаслужбі Богдан Долінце.

«Техніка просто не витримала. Ми запам’ятали цю ситуацію, зробили з неї висновки і діємо в цьому році по-новому», – переконує виконавчий директор туроператора Join Up Дмитро Сіроухов.

Працюємо по-новому, переконують у туроператора, який прославився торік. У Join Up планують відправити на відпочинок мільйон 300 тисяч туристів. Минулоріч звозили 900 тисяч. Найпопулярніші напрямки 2019-го – Туреччина, Італія та Іспанія.

Також туроператор зробив жорсткіші правила для інших авіаперевізників – це штрафи за затримки від кількох годин і обов’язково наявність у перевізника резервного літака на землі.

«Як тільки виявиться, що десь якісь неполадки, ми, жертвуючи прибутками, підіймаємо цей альтернативний борт, який летить за туристами», – обіцяє Дмитро Сіроухов.

Чимало клопоту торік виникло через перевізника Bravo Airlines. У Join Up заявили, що з ними вже не літатимуть.

Сама авіакомпанія заявила, що взагалі відмовляється від чартерних перевезень і виконуватиме лише регулярні рейси.

«У нас, на жаль, у чартерних перевезеннях декілька авіакомпаній мають по 2-3 борта, які вони один одному підстраховують. Однак, ні у кого немає резервного борту», – пояснює президент Української асоціації туристичних перевезень Антон Рудич.

Тож коли один літак ламається або стоїть на техобслуговуванні кілька годин, тоді спрацьовує ефект доміно – усі подальші рейси затримують, пояснює президент асоціації турагенцій. Експерт радить ретельно перевіряти, якими авіакомпаніями ви летите на відпочинок. Хоча й це не гарантує 100% впевненості.

Тож як не вскочити в халепу й не перетворити відпочинку на пекло? Найперше зверніть увагу на вартість туристичної путівки.

«Чогось доброго за дешево не буває. Варто обирати гарних туроператорів, які працюють вже давно на ринку України, і з якими не було таких ситуацій.

Зазвичай, такі турпакети коштують на 10-15 відсотків дорожче. Але це – запорука вчасних вилетів і повернень. Та заселення саме в той номер, за який ви заплатили», – переконує директорка турагенції Ірина Сметанина.

Натомість якщо ви провели ніч в аеропорті, то можете розраховувати на компенсацію за вартість ночі в готелі за вашим турпакетом. І звертатися слід не до авіакомпанії, а до свого турагента.

У Європі діють такі правила: якщо рейс затримується – клієнтові компенсують від 250 до 600 євро на людину. Сума залежить від часу затримання та тривалості перельоту. В Україні такої практики немає. А пропоновані законодавчі норми лежать у Верховній Раді без розгляду.

Нагадаємо, через масові скарги на роботу туроператора Join Up, одне з адвокатських об’єднань звернулося до поліції, аби та перевірила компанію щодо фактів шахрайства.

Ірина Коваленко, «Деталі»

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-26 08:47 :15