Новини » Політика 21 травня, 2019, 22:00
Нацрада повідомила, які телеканали порушили закон під час висвітлення другого туру виборів

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення за результатами моніторингу ефірів телерадіокомпаній під час висвітлення другого туру виборів Президента України виявила ознаки порушення законодавства телеканалами «Прямий», «5 канал» та «1+1».

Про це повідомляє прес-служба Нацради.

«Начальник управління контролю та аналізу телерадіомовлення Роман Кіфлюк оприлюднив результати моніторингу, який провела Національна рада напередодні другого туру виборів Президента України, і розповів про виявлені ознаки порушень законодавства», – ідеться у повідомленні.

Так, з 15 по 21 квітня на телеканалі «Прямий» зафіксовано 27 фактів з ознаками порушення частин першої, другої статті 566 закону «Про вибори Президента України». Зазначається, що телеканал не виконав усіх вимог закону щодо надання переліку відомостей, які мають бути озвучені в ефірі при оприлюдненні результатів опитування громадської думки.

Також було зафіксовано недотримання мовниками статей закону «Про вибори Президента України», які визначають необхідність для ЗМІ рівного та неупередженого ставлення до кандидатів на пост Президента, дотримуватися об’єктивності, неупередженості, збалансованості, достовірності, повноти і точності інформації, збалансовано висвітлювати коментарі всіх кандидатів, зазначають у Нацраді.

Як свідчить моніторинг регулятора, з 8 по 21 квітня в ефірі телеканалу ТОВ «ТРК «Студія «1+1» загальний час показу одного з кандидатів Володимира Зеленського становив 31 годину 38 хвилин, а іншого – Петра Порошенка – 11 годин 34 хвилини. Зазначається, що при цьому тональність інформації про першого кандидата в інформаційних передачах і проектах на каналі винятково позитивна або нейтральна, а про другого – негативна.

Натомість у передачах «5 каналу» у період із 15 по 21 квітня висвітлювалася лише передвиборна активність Порошенка.

«Це робилося у позитивній тональності. Йому надавалась можливість особистого висловлення, проте інформація про В. Зеленського подавалася у вигляді коментарів журналістів каналу або запрошених гостей чи експертів. Тональність і стиль таких коментарів переважно негативні», – ідеться у повідомленні.

Також, як зазначають у Нацраді, у передачах новин «5» телеканалу – «Час новин» – розподіл ефірного часу для висвітлення діяльності кандидатів було розподілено не пропорційно.

«Наприклад, загальний обсяг ефірного часу для висвітлення діяльності П.Порошенка та його штабу становив 1 годину 37 хвилин протягом тижня (до 20.04), а обсяг ефірного часу для висвітлення активностей В.Зеленського та його команди – 38 хвилин», – йдеться у повідомленні.

На телеканалі «Прямий» ведучі з 15 по 21 квітня озвучували в передачах підбірки дописів користувачів соціальних мереж із негативними коментарями лише про кандидата Зеленського, а також озвучували в ефірі власні прихильності чи неприхильності до кандидатів, агітуючи аудиторію.

«Загалом в ефірі каналу було зафіксовано близько 4 годин 43 хвилин трансляції аудіовізуальної інформації, що має ознаки публічної негативної оцінки діяльності кандидата на пост Президента країни В.Зеленського. Аналогічної інформації або інформації критичного характеру щодо діяльності суб’єкта виборчого процесу П. Порошенка не було зафіксовано. При цьому для трансляції прямої мови цього кандидата протягом періоду моніторингу було відведено майже 7 годин ефірного часу, ще 1 годину 25 хвилин – прямої мови представника виборчого штабу П.Порошенка О.Медведєва», – повідомляють у Нацраді.

Крім того, учасники робочої групи обговорили тему показу телеканалами неофіційних дебатів, що відбулися 19 квітня на НСК «Олімпійський».

Центральна виборча комісія у листі пояснила, що відповідно до законодавства офіційні дебати мають відбуватися в студії суспільного мовника і за них має бути сплачено з державного бюджету, однак не визначила, як можна охарактеризувати захід, що відбувався на стадіоні.

Регулятор звернеться до телерадіоорганізацій, які транслювали події на НСК «Олімпійський» 19 квітня, з проханням повідомити, якими нормами законодавства вони керувалися, здійснюючи трансляцію «дебатів».

Учасники робочої групи зупинилися також на телевізійних матеріалах, які виходили в ефір у день тиші. Так, на телеканалі «Прямий» 20 квітня під час телемарафону його учасники давали оцінку кандидату Зеленському, яка мала негативну конотацію, «1+1» транслював художній фільм «Я, ти, він, вона» за участю Зеленського, а «5 канал» наживо транслював увімкнення світло-музичного фонтану у Вінниці за участю Порошенка.

«І хоча прямих агітаційних закликів голосувати «за» чи «проти» не лунало, було констатовано факт, що кандидати використовують будь-які приводи, щоб нагадати про себе навіть у день тиші. На жаль, в Україні саморегулювання галузі поки що перебуває на такому низькому рівні», – ідеться в повідомленні.

Також зазначається, що Національна рада найближчим часом доопрацює звіт за результатами президентської виборчої кампанії, в якому будуть відображені всі зафіксовані явища і тенденції висвітлення ЗМІ виборчих перегонів та запропоновано, які зміни необхідно внести до чинного законодавства.

«Звіт про дотримання телерадіоорганізаціями виборчого законодавства під час виборчої кампанії Президента України у 2019 році має бути затверджений рішенням Національної ради і оприлюднений на сайті регуляторного органу», – зазначається на сайті Нацради.

Читайте більше новин на тему: Вибори-2019

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-26 02:53 :17