Новини » Світ 211 Читать эту новость на русском

Брекзіт та проблема іміджу ЄС

Брекзіт та проблема іміджу ЄС
Фото: Getty Images/Global Images Ukraine

Попри величезні економічні, екологічні та соціальні переваги Європейського Союзу, його лідери не змогли створити відчуття приналежності для багатьох своїх громадян. Це особливо очевидно у Британії у зв’язку з Брекзітом, це ілюструє й підйом ультраправих сил по всій Європі.

Небажання європейських лідерів створити більш сильні емоційні зв’язки забезпечило вакуум, який люди прагнуть заповнити своєю національною ідентичністю. Хоча національна ідентичність завжди буде переважати, відсутність європейського іміджу призведе до майже незворотних втрат та нестабільності, зазначає видання International Business Times.

Один з чотирьох європейських виборців прагне обрати популістського кандидата для захисту національного питання. І, Великобританія покидає ЄС. Дослідження, проведені під час референдуму у Великобританії, показали, що найбільша відмінність між тими, хто хотів залишитися, й тими, хто бажав покинути ЄС, полягала не в тому, у що вони вірили, а у тому, що для них являв собою ЄС. Перше, що спадало на думку тих, хто хотів залишитися в блоці, була торгівля, євро, єдність, мир. Натомість, для тих, хто бажав виходу, ЄС асоціювався з такими поняттями як дорого, намарне, імміграція, бюрократія та корумпованість. Для тих, хто бажав залишитися, ЄС уособлював багатонаціональну спільноту, до якої вони входили; для тих, хто проголосував за Брекзіт, він означав установу, яка керує цією спільнотою.

Громадяни Великої Британії не мали чіткого уявлення про те, частиною чого вони були, або що збираються втратити, оскільки Європейському союзу бракує іміджу, який би забезпечував чітке розуміння його мети. Люди відчувають, що вони є частиною чогось, чого вони не розуміють та не відчувають. Для багатьох країн ЄС є лише інституційною незручністю, якій бракує гламуру.

З величезним фінансуванням, колективними ресурсами, високоосвіченим населенням, культурним розмаїттям, військовими потужностями та історичним багатством, ЄС є надзвичайною рушійною силою колективної могутності та можливостей. Чому ж більшість людей не хочуть бути його частиною? США та Китай лестять йому, а Росія побоюється. Тим не менше, небагато британців та невелика кількість європейців переймаються або люблять ЄС.

ЄС має прапор, євро, штаб-квартиру; він також має потужний, хоча і рідко використовуваний гімн – дев’яту симфонію Бетховена, проте, більшість людей байдужа до цього. Для звичайного британця ЄС не має жодного символу, який би свідчив про його спорідненість з європейською ідеєю.

ЄС не створив жодних спільних ритуалів, уніформи або інших символів, що уособлювали б його, тому не дивно, що йому важко привернути до себе увагу та заручитися прихильністю своїх громадян. Як і всі бренди, що не контролюють своєї історії, він дозволяє іншим диктувати її. Для британців ця історія стосується нікому не потрібних бюрократичних втручань.

Керівництво в Брюсселі не змогло побудувати впізнаваний та зрозумілий бренд ЄС, який втілював би у собі сили, потенціал та цінності Союзу: ідея, яка визначає напрямок та створює почуття приналежності. США пробуджують ідеї свободи, землі можливостей, батьківщини «американської мрії», ідеї, яка керує трудовою етикою, підприємливістю та лояльністю. Вони також мають такі штати як Каліфорнія, Техас та Нью-Йорк, які так само різняться між собою, як Іспанія, Франція або Польща.

Чи зміг би ЄС коли-небудь подолати місцеві приналежності? Це вимагає певних ініціатив зі створення конкретних емоцій та міфу. Це вимагає від керівництва розуміння того, що серце завойовується емоціями, а не прагматикою, і воно вимагає популяризації та святкування мети Європи у світі.

ЄС потребує волі та бачення, щоб вийти за рамки єдиного націоналізму, щоб забезпечити силу, яка зможе керувати розділеним світом, який стикається з такими глобальними проблемами як зміна клімату, гуманітарні питання, а також економічна стабільність. Це завдання не для конкретної країни, а для націй, які повинні підтримати та допомогти створити символи та символіку європейських цінностей, які могли б завоювати серця європейських громадян.

Підготувала Оксана Вергелес,
для ІА ZIK

Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...