Новини » Суспільство 12 травня, 2019, 12:37
Вчені виявили на Марсі воду в незвичайній формі
Вода на Марсі

Астрономи з NASA зуміли встановити наявність на далекому Марсі специфічної форми рідини, що в майбутньому може зіграти на користь землянам при колонізації цієї планети.

Портал Naked Science повідомив про те, що на Марсі існує водяна пара, що випаровується приблизно раз в два роки, пишуть Акценти.

Згідно з дослідженнями, проведеними міжнародною командою вчених, вдалося встановити, що частки безцінної в умовах Червоної планети вологи потрапляють у верхні шари атмосфери Марса, а вже звідти йдуть у відкритий космос. Потім ці частинки води чекає розщеплення на водень і гідроксильні радикали.

Подібне явище на Червоній планеті відбувається приблизно кожні два земних роки і називається «марсіанським літом». Ті частинки води і газу, які не піднімаються в космічний простір, пізніше осідають в районі полюсів Червоної планети, щоб потім охолодитися. При цьому частково водяна пара випаровується в процесі такої «подорожі».

Вчені зуміли створити комп’ютерну модель атмосфери Марса, завдяки чому вдалося відтворити процес виходу пари крізь бар’єр холодного повітря в середньому сегменті атмосфери Червоної планети. Велику роль в цьому самому процесі відіграє марсіанська орбіта. Не секрет, що для того, щоб обернутися навколо Сонця, Червоній планеті потрібен час, приблизно рівний трьом земним рокам. Цей шлях схожий з фігорою еліпса.

Пошуки не закінчені

Астрономи висунули гіпотезу про те, що атмосфера Марса легша атмосфери Землі. Відповідно, втрата Червоною планетою води є більш тривалою за часом. Втім, головне те, що вода в тій чи іншій формі на Марсі все ж таки присутня. І це є додатковим аргументом для того, щоб людство в майбутньому наважилося колонізувати далеку і таємничу Червону планету.