Новини » Суспільство 26 квітня, 2019, 10:23
Розвантажувальні дні: Супрун повідомила, як впливає на організм регулярне голодування
Фото: pexels.com

Виконувач обов’язків міністра охорони здоров’я Уляна Супрун розповіла, як очистити організм від шлаків.

Про це вона написала на своїй сторінці у Facebook.

«Якщо ви все ще мрієте «очистити організм від шлаків», яких ніхто ніколи насправді і не бачив – у нас хороші новини. Це дійсно можна зробити. Але «шлаки» – це старі молекули та органели клітин, а «чистити» тіло будуть не соки, клізми чи рис, а голодування», – пише вона.

За її словами, практика голодувати може бути корисною не лише протягом одного дня на рік. Стародавня практика посту в наш час здобула наукове підтвердження та Нобелівську премію з медицини. Мова йде про автофагію.

«Нашим клітинам, як і нам, слід прибирати в хаті, викидати мотлох, реутилізувати непотріб та зношені речі. В клітинах це відбувається так: білки, які неправильно «згорнуті», старі органели, віруси та бактерії, які могли поглинути клітини імунної системи потрапляють в лізосоми і піддаються знищенню. Лізосома нагадує пухирець всередині клітини із ферментами, які знищують непотріб», – зазначає Супрун.

І саме цей процес називається автофагія – дослівно, «самопоїдання». Він відбувається в тілі постійно, але кволо. Активує автофагію низка чинників, з-поміж яких – голодування, просто обмеження калорій та фізичні навантаження.

«У 2016 році Нобелівську премію з медицини дали Осумі Йошинорі за відкриття та опис молекулярних та фізіологічних механізмів автофагії. Чим це відкриття таке важливе? Бо автофагія та голод, який її запускає, виявилися ефективними в полегшенні хвороб, пов’язаних із запаленням, серцево-судинних, нейродегенеративних і метаболічних хвороб, ожиріння та раку, сповільнення старіння та подовження тривалості життя», – пише медик.

Чиновниця вказує, що автофагія допомагає знищувати мієлоїдні бляшки в нейронах при хворобі Альцгеймера. Періоди голодування допомагають нормалізувати вагу та баланс холестерину.

Крім того, за словами Супрун, порушення механізмів автофагії спостерігається при нейродегенеративних захворюваннях. З віком та при регулярно високих рівнях інсуліну (тобто ми часто їмо солоденьке) автофагія сповільнюється. І навпаки – коли ми голодні, коли немає інсуліну і натомість є гормон глюкагон, автофагія запускається.

«Обмеження калорій у той чи інший спосіб – це модна та науково обґрунтована дієта. Для найкращого запуску автофагії голодування має тривати впродовж 18-24 годин. Тобто для «очищення клітин від шлаків» слід робити розвантажувальний день або пропускати вечерю і сніданок. Можна їсти лише в певний період дня: наприклад, з 11 години по 18 – але ж не постійно! Іншими шляхами «обмеження калорій» є підхід, коли ми харчуємося як завжди, але влаштовуємо дні дуже обмеженого споживання їжі. Популярний варіант 5 х 2, коли ми п’ять днів їмо як завжди, і два дні споживаємо не більше ніж 500-600 ккал. Ви можете обрати комфортний саме вам спосіб обмеження калорій», – підкреслила керівниця МОЗ.

Супрун назвали протипоказання до інтервального голодування:

• Передусім, люди, що «заїдають стрес», можуть після дня автофагії з’їсти значно більше, ніж треба.
  • Голодувати і тренуватися не варто. Можливе запаморочення та дуже низька ефективність тренувань. Особливо це стосується бігу чи плавання.
  • Діабет 1 та 2 типу і голодування несумісні. Введення інсуліну на тлі голоду може критично знизити рівень цукру в крові.
  • Вагітним жінкам також не варто голодувати, а дотримуватися повноцінного, хоч і не надмірного, харчування.

Супрун дає такі висновки:

• Періоди голоду це корисно для здоров’я, і варто привчити себе регулярно «постувати». Якщо тільки у вас немає протипоказань.
  • Ви можете допомогти організму з автофагією, якщо будете дотримуватися режиму харчування та відмовитеся від перекусів і солодощів.
  • Якщо голодування зовсім не ваше, то неодмінно займайтеся інтенсивними фізичними навантаженнями.
  •