Новини » Політика 24 квітня, 2019, 17:53
Олександр Неберикут: Виборець 2019 року більше схожий до електорату 2010 року, ніж до 2014

Сьогодні, 24 квітня, у Львові політологи обговорили результати президентських виборів -2019., зокрема, особливості електорату того чи іншого кандидата, основні маніпулятивні технології під час виборчої кампанії.

Так, аналітик Громадянської мережі «ОПОРА Олександр Неберикут зазначив, що зараз ми наповнюємо власним змістом, дуже часто негативним, своє нерозуміння того, яким буде Зеленський президентом.

Олександр Неберикут відзначив успіх Петра Порошенка, порівнюючи, яким був його рейтинг ще рік тому. «Для Петра Порошенка цей політичний результат дуже важливий, у нас були занадто високі очікування щодо його можливостей і шансів перемогти. Електорат переможця достатньо добре проаналізований, він є загальним зрізом того, яким є український виборець. Частина електорату Зеленського голосувала у 2014 році за Петра Порошенка. Те, як діє електорат, не стільки залежить від його освітнього рівня, професійних характеристик чи якихось вікових ознак, а більшою мірою від контексту, в якому цей електорат перебуває. Скажімо, контекст, який був у 2014 році, породив електорат Порошенка, тоді з’явився запит на людину, яка була здатна реагувати на ситуацію, що склалася. У 2019 році електорат Зеленського породжений існуючим контекстом. Виборець 2019 року більше схожий до електорату 2010 року, ніж до електорату 2014 року – попри те, що ситуація в країні не дуже змінилася: ми і надалі перебуваємо у стані війни з Росією, є загроженими, з втраченими частинами території, тобто в небезпечній ситуації, Але тоді для нас це було очевидно, зараз люди призвичаїлися і сприймають це трохи інакше. У цьому найбільша загроза, що люди не зовсім якісно оцінюють ситуацію в країні. Не можна говорити, що вони помиляються. Відчуття існуючих загроз по-різному сприймається людьми. Очевидно, для людей більш важливими є не стільки питання безпеки, як питання змін», – сказав Олександр Неберикут.

За його словами, Петро Порошенко вибрав таку кампанію, яка виглядала логічною, – пов’язаною з демонізацією опонента. «Це сценарій, який застосовувався у 1999 році у протистоянні Кучми-Симоненка. Але на відміну від Симоненка Зеленський не був кандидатом, який би асоціювався з негативною ідеологією. Ця кампанія, побудована на негативі, повернула нас у часи, коли в нас було чорне і біле, тобто спрощене розуміння політики. І електорат у Львові і на Львівщині найкраще зрозуміли цей підхід Петра Порошенка щодо демонізації зла. Не маю пояснень, чому тільки Львівська область це сприйняла найбільше, а інші регіони – менше. Можливо, тому, що Петро Олексійович найбільше відвідував Львівщину, працював тут з людьми», – зазначив Олександр Неберикут.

Політолог, аналітик Львівського регуляторного хабу Олександра Чоловська зазначила, що Львівщині пощастило з головою ЛОДА, який багато зробив для області. І це, на її думку, вплинуло на результат голосування, також вплинули орієнтаційні цінності: ЄС, НАТО – Порошенко, повернення до Росії – Зеленський. Галичина боялася цього останнього сценарію.

Політолог, ЛНУ ім. І. Франка Юлія Сліпецька, розповідаючи про основні маніпулятивні технології під час виборчої кампанії відзначила таке: «Ця президентська кампанія увійшла в історію за низкою параметрів. Перший – окрім традиційного розлому, який ми спостерігали з 1991 по 2014 – «Схід-Захід», додався новий вимір – «стара-нова» політика, який став визначальним, що засвідчили результати голосування 2019 року. В. Зеленський переміг у всіх областях України за винятком Львівської області. Електоральне ядро Зеленського – це, в першу чергу, ті виборці, які вбачали основним завданням повалення режиму Порошенка. Виборці Порошенка – це ті, які прагнули зберегти статус-кво, аби не було гірше. Виборча кампанія 2019 була однією з найдорожчих. І в ній були використані нові виборчі технології. Фактично, вибори зробили соцмережі і телебачення. Традиційні методи агітації не давали такого ефективного результату. Зеленський мав виграшну позицію, – в його випадку спрацював принцип маятника, критикувати того, хто ще нічого не встиг зробити, дуже складно,. Тактика штабу Зеленського була проведена вдало, у свою програму вони залучили різні гасла, щоб охопити якомога більшу кількість різних груп населення.

Все, що відбувається від 21 квітня – це старт передвиборчої парламентської кампанії. Зараз партії «Слуга народу» необхідно бодай трохи почати виконувати свої передвиборчі обіцянки, тому що технологія, яку вони використовували під час президентської кампанії, вже не пройде».

Читайте більше новин на тему: Вибори-2019

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-05-25 04:58 :50