Новини » Політика 16 квітня, 2019, 17:23
Нацрада оприлюднила зафіксовані порушення на телеканалах у передвиборчий період

12 квітня на черговому засіданні робочої групи з нагляду за дотриманням медіа виборчого законодавства при Нацраді розглянули результати моніторингу ЗМІ. У моніторингу було зафіксовано порушення від 1-го до 30 березня 2019 року, які стосувалися поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаних з виборами, а також порушення під час оголошення інтерактивного голосування в ефірі телеканалів.

Про це повідомляє Детектор медіа.

На телеканалі «UA:Перший Digital» (ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України») 6-го та 19 березня (з повторами) в ефірі передачі «Тема дня» були розміщені результати рейтингу кандидатів на президентських виборах (у вигляді заставки) без зазначення повної назви організації, що проводила опитування, замовників опитування, територію, яку охоплювало опитування, розмір та спосіб формування соціологічної вибірки опитаних, метод опитування, точне формулювання питань, можливу статистичну похибку. Також 9-го, 17-го, 18-го та 19 березня в передачі «Доброго ранку, Країно!», яка є власним продуктом ТОВ «ЕРА-МЕДІА» та транслюється в ефірі на підставі відповідних договірних зобов’язань, зафіксовано соціологічні опитування стосовно президентських перегонів, настроїв громадян щодо другого туру виборів, настрої громадян щодо парламентських виборів без зазначення: замовників опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, території, яку охоплювало опитування, методу опитування, точного формулювання питань, можливу статистичну похибку.

На телеканалі «1+1» (ТОВ «ТРК «Студія 1+1») 22 березня в ефірі програми «ЧистоNews» зафіксовано поширення опитування пов’язаного з виборами, які не містили інформації про: замовників опитування, розмір та спосіб формування соціологічної вибірки опитаних, територію, яку охоплювало опитування, метод опитування, точне формулювання питань, можливу статистичну похибку.

«ЧистоNews» гумористичне шоу, однак медіаексперти, які проводили моніторинг, у коментарі для «Детектор медіа» зазначили: «Ми вже не вперше виносимо цю передачу на обговорення, оскільки у законі прописані вимоги до будь-якого оприлюднення соціологічних даних не залежно від виду передачі».

В ефірі Прямого каналу (ТОВ «Телеканал «Прямий») з 7-го до 13 березня моніторинг зафіксував 12 фактів з ознаками порушення, а також системне порушення у передачах під час оголошення інтерактивного голосування. На NewsOne (ТОВ «Новини 24 години») з 1-го до 7 березня моніторингом зафіксовано 2 випадки порушення щодо порядку оголошень інтерактивного голосування з порушенням вимог вказаної законодавчої норми. На телеканалі ZIK (ТОВ «ТРК «Нові комунікації») з 1-го до 7 березня моніторингом зафіксовано 2 випадки порушення щодо порядку оголошень інтерактивного голосування з порушенням вимог вказаної законодавчої норми.

На 4 каналі (ТОВ «ТРК «Інтеррадіо») 5-го та 7 березня оприлюднили результати соціологічного дослідження без зазначення передбаченої законодавством інформації (зафіксовано лише питання та організацію). В ефірі каналу «MAXXI» (ТОВ «Наша Прага») 30 березня зафіксовано трансляцію результатів соціологічного дослідження щодо явки виборців, її озвучив директор соцслужби «Український Барометр» В. Небоженко. Це ознака порушення закону «Про вибори Президента України»: забороняється оприлюднення чи поширення в інший спосіб результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами протягом останніх двох днів перед днем виборів (перед днем повторного голосування).

Однак, було зазначено, що у результаті звернень Національної ради до телеканалів щодо неналежного озвучення опитувань, які телеканали проводять у своєму ефірі, телеканал ZIK виправив помилки. Тож наразі це єдиний телевізійний мовник, який зазначає, як цього вимагає закон, що інтерактивні опитування в студії не є репрезентативними.

Читайте більше новин на тему: вибори 2019: другий тур

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-05-23 21:57 :46