Новини » Політика 11 квітня, 2019, 22:53
Історія США підтверджує, що дебати можуть вирішити долю претендента на президентське крісло
ZIK
ZIK

Дебати між Петром Порошенком і Володимиром Зеленським – чи не найбільш обговорювана тема останнього тижня. І поки кандидати з’ясовують, де і коли зустрітися, журналісти телеканалу ZIK пригадали випадки, коли такі дискусії в телеефірі змогли переламати перебіг кампанії.

Про це йшлося в ефірі програми новин «Перші про головне» на телеканалі ZIK.

1960 рік, Сполучені Штати Америки, Джон Кеннеді та Річард Ніксон йдуть у президенти. Саме тоді вперше в історії між кандидатами організували теледебати. І політиків змогли не лише почути, а й побачити.

«Коли перший раз з’явилася картинка, то виграв Кеннеді. Тому що він значно привабливіше виглядав, ніж Ніксон. А Ніксон, кажуть, не програв би ці дебати, бо він досить змістовно викладав свою позицію, але виглядав гірше», – розповів політтехнолог Сергій Гайдай.

Кеннеді був молодий і впевнений лідер. Навпроти нього був блідий і втомлений Ніксон. Він провів виснажливу кампанію й нещодавно травмував коліно. Йому тяжко стояти, він пітніє, камери це бачать. Згодом дослідження показали, що після дебатів свою думку змінили чотири мільйони американців, три з них – проголосували за Кеннеді. Це дало йому змогу перемогти.

Після цього дебати поступово стали невід’ємною частиною виборів як в Америці, так і в Європі. Утім спокійна дискусія вже в минулому. Політтехнологи кажуть, люди потребують хліба та видовищ.

«Чим більше емоцій, елементів шоу – тим більше людей цікавляться темою. Бо їм подобається елемент змагання», – наголосив Гайдай.

Теледебати між Дональдом Трампом і Гілларі Клінтон теж більше нагадували шоу. Кандидати часто порушували правила, визначені ведучим: перебивали й відкрито ображали одне одного. Трамп називав Гілларі гидкою жінкою, а вона обізвала того маріонеткою Путіна.

«Останні вибори у США показали, що запит на популізм і шоу у світі справді росте, і саме в цій частині Дональд Трамп виглядав більш впевнено», – сказав політолог Валерій Клочок.

Учені підрахували, в середньому 55% комунікації бере на себе мова тіла, 38% – голос і тільки 7% залишається на частку слова.

«Саме елемент візуалізації і підготовки кандидата і відіграє ключову роль», – наголосив Клочок.

В Україні ж найвідоміші дебати відбулися 2004-го. У живому ефірі дискусію подивилися приблизно 22 мільйони українців. Багато висловів двох претендентів на президентське крісло пішло в народ і стало крилатими: «Ці руки нічого не крали» та «Будьте мужчіной!».

Обидва кандидати мали впевнений вигляд, прийшли в темних костюмах і з краватками символічних кольорів: помаранчевого й блакитного. Тож кожен для своїх виборців залишився переможцем.

Утім, імовірно, вже наступної п’ятниці Володимир Зеленський разом із Петром Порошенком перевершать своїх попередників і створять найбільш видовищні дебати. Хто переможе – передбачити складно, кажуть експерти. Певні лише в одному: глядачі звертатимуть увагу не на те, що казатимуть кандидати, а на те, як.

Нагадаємо, кандидат у президенти Володимир Зеленський відмовився брати участь у дебатах на НСК «Олімпійський» 14 квітня. На стадіон вийде тільки Петро Порошенко.

До слова, перший заступник голови Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики у Верховній Раді України Ольга Червакова проаналізувала ситуацію вже за 19 квітня, коли мали б відбутись дебати, які передбачені законом. Вона зазначила: секунда рекламного часу на «Суспільному», згідно з офіційним прайсом, коштує 70 гривень в прайм-тайм. Суспільний мовник заявив, що дебати коштуватимуть 5,7 млн грн. за годину трансляції. Отже, вартість ефірного часу виходить 1583 грн за секунду, тобто в 23 рази більше, ніж заявлений прайс «Суспільного», і майже вдвічі більше, ніж коштує політреклама, наприклад, на 1+1.

Ірина Зімен, Артур Коноваленко, «Перші про головне»

Читайте більше новин на тему: вибори Президента

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-05-23 13:46 :45