Новини » Суспільство 5 квітня, 2019, 10:53
30% теорії, 70% практики: У МОУ готуються до впровадження дуальної освіти
<nbsp;>

Найближчим часом фахівці МОН із зацікавленими сторонами створять Положення про дуальну форму здобуття професійної, а далі – фахової передвищої та вищої освіти. До кінця 2019 року також має бути затверджений типовий договір, який укладатимуть роботодавець, адміністрація закладу та студент (учень). Він визначатиме тривалість навчання, особливості роботи з обладнанням на підприємстві, оплату праці тощо.

Про це повідомляє прес-служба Міносвіти.

«Зараз в деяких закладах вищої та професійної освіти впроваджують елементи дуального навчання, коли певну частину часу учні та студенти отримують знання в аудиторіях, а частину – на виробництві чи підприємстві. Але я хочу наголосити, що це тільки елементи. Ми ж готуємо основу для запуску повноцінної дуальної освіти – з реальним навчанням на виробництві, використанням в повному обсязі ЄКТС, чіткими критеріями оцінювання, з обов’язковою оплатою роботи під час навчання. І зараз Уряд затвердив план – які саме кроки, коли й разом з ким ми робитимемо до 2023 року», – розповів заступник Міністра освіти і науки Юрій Рашкевич.

Паралельно з підготовкою нормативної бази триватиме розробка нових освітніх програм, навчальних планів та критеріїв, за якими оцінюватимуть учнів та студентів. Для того, щоб відстежувати результативність такої освіти, у план окремо заклали моніторинг працевлаштування за фахом випускників, які навчалися за цією формою.

Важливий крок – реалізація пілотних проектів у закладах вищої та фахової передвищої освіти, що запланована вже на кінець цього року.

«Як свідчить світова практика, дуже часто дуальні програми мають підвищений попит та дають кращу якість освіти з точки зору придатності для ринку праці. Ми сподіваємося, що після впровадження повноцінної дуальної форми здобуття освіти у нас буде конкурс на ці програми, а це конкуренція і, як наслідок – зростання якості навчання»,– зазначив Юрій Рашкевич.

Дуальна освіта запроваджується для того, щоб учні закладів профосвіти та студенти вишів мали більше можливостей для практичного опанування професій вже під час навчання у закладах. Вона передбачає, що до 70 % практичної підготовки студента проходитиме в умовах реального виробництва, тоді як на теоретичні заняття відводиться до 30%.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-16 03:50 :45