Новини » Суспільство 2 квітня, 2019, 7:48
22-річна студентка відкрила дві нікому не відомі екзопланети
Cтудентка зі США відкрила дві екзопленти за допомогою штучного інтелекту. Фото: edexlive.com

Студентка Техаського університету в Остіні зібрала дані з телескопа Kepler за допомогою штучного інтелекту. Завдяки цьому їй вдалося виявити дві екзопланети.

Про це повідомляє Новое Время.

Кілька місяців тому вчені з NASA офіційно попрощалися з телескопом Kepler, названим на честь німецького астронома Йоханнеса Кеплера. Телескоп запустили навесні 2009-го, і за 9 років роботи він зібрав дані про понад 2,5 тис. планет поза Сонячною системою (екзопланет), і деякі з них можуть бути придатні для життя.

Незважаючи на те, що телескоп більше не зможе допомогти вченим у дослідженнях далекого космосу, інформацію, яку зібрав Kepler, будуть обробляти ще кілька років, і можуть зробити гучні відкриття.

Одним з таких відкриттів стало недавнє виявлення двох екзопланет, яке зробила команда астрономів Техаського університету в Остіні.

Фото: Anne Datillo

Як передає National Public Radio, керівником дослідження стала 22-річна студентка Енн Даттіло, яка вирішила використовувати програму зі штучним інтелектом (ШІ) для аналізу даних з телескопа.

Складність полягала в тому, що до кінця своєї роботи, дані Kepler були дещо неточними, і вченим на Землі було складніше їх розшифровувати.

Енн Даттіло взяла за основу ШІ-систему телескопа Kepler AstroNet-K2 таким чином, щоб вона могла знаходити зірки, на орбітах яких знаходяться планети. Після того, як програма відбирала такі зірки, команда студентки перевіряла інформацію за допомогою наземних телескопів.

Нові екзопланети - ті, які виходять за межі Сонячної системи – знайшли біля двох зірок в сузір'ї Водолія. Планети назвали K2-293b і K2-294b, вони трохи більша за Землю і розташовані на відстані понад 1200 світлових років.

Відкриття двох нових екзопланет є значущим, оскільки за весь час вченим вдалося знайти тільки 4000 таких планет поза Сонячною системою.

«Якщо ми хочемо дізнатися, скільки всього планет існує, ми повинні знати, скільки планет ми знайшли. Але ми також повинні знати, скільки планет ми пропустили. Ось тут і з'являється робота для ШІ», – заявив астроном Ендрю Вандербург з Техаського університету, який надихнув студентку на роботу, і був одним з перших, хто використовував ШІ-систему для знаходження екзопланет.

Дослідник екзопланет з NASA Джессі Крістіансен розповіла NPR, що NASA робить всі дані про дослідження доступними і будь-яка людина може запропонувати свою ідею або систему для того, щоб якимось чином інтерпретувати ці дані.

Нагадаємо, кілька тижнів тому вчені з Лейденського університету в Нідерландах винайшли новий спосіб виявлення так званих бродячих планет, які не прив'язані до якої-небудь зірки або гравітаційної системи.

Згідно з їх математичною моделлю розвитку близько 500 зірок, які схожі на Сонце, – в нашій галактиці може бути як мінімум 100 млрд бродячих планет.