Новини » Суспільство 31 березня, 2019, 19:14
Одного погляду чи думки про каву достатньо, щоб мозок підбадьорився, – дослідження

Для багатьох людей кава вже давно асоціюється з продуктивністю. На думку співробітників Університету Торонто, цей зв’язок досяг такого ступеня, що навіть натяк про каву (думка або погляд) впливає на те, як працює наш розум.

Про це повідомляє naked-science.

«Кава вважається одним з найпопулярніших напоїв, про її вплив відомо вже досить багато. Набагато менше відомо про її психологічне значення. Іншими словами, як навіть видимі образи, що нагадують про неї, можуть вплинути на те, як ми думаємо», – говорить співавтор дослідження Сем Магліо (Sam Maglio).

Сама стаття опублікована в журналі Consciousness and Cognition.

Разом з ще одним дослідником – Юджином Чаном (Eugene Chan) – Магліо розглянув психологічний ефект, званий «фіксування установки», або праймінг. За рахунок праймінгу вплив навіть тонких, майже непомітних сигналів або стимулів може змінити наше сприйняття навколишнього світу, наші думки і поведінку.

Оскільки у повсякденному житті ми часто стикаємося з образами, пов’язаними з кавою, або думаємо про самі напої, ми часто піддаємося процесу фіксування установки на каву. Автори дослідження вирішили дізнатися, чи дійсно це робить помітний вплив на людей, чи існує зв’язок між кавою і порушенням організму – підвищується фізіологічне збудження настільки, ніби вони і справді випили каву.

Порушення відноситься до стану неспання та уважності: в мозку воно опосередковується певними ділянками мозку, які підвищують і потім підтримують свої рівні активності. Автори пояснюють, що психічне збудження може бути викликане багатьма речами, включаючи емоції, нейротрансмітери в мозку або кофеїн, який ми споживаємо (саме тому за допомогою кави можна «прокинутися»). Але чи однаково впливає на наш організм простий погляд на каву і сам напій?

Щоб з’ясувати це, команда вчених провела чотири окремих дослідження, працюючи з різними учасниками – представниками західної та східної культур. В ході роботи вони виявили, що учасники, які зазнали впливу сигналів, пов’язаних з кавою, сприймали час як більш короткий і думали в більш конкретних і точних термінах.

«Люди, які відчувають фізіологічне збудження – знову ж таки, в цьому випадку в результаті праймінга, а не через вживання самої кави, то бачать світ в більш конкретних, детальних виразах. Це має ряд наслідків для того, як люди обробляють інформацію і приймають рішення «, – розповів Магліо.

Цей ефект був сильним у представників західної культури, але не настільки вираженим у учасників, які виросли на Сході. Фахівці вважають, що це пов’язано з відмінностями в сприйнятті кави між двома культурними групами. За їх словами, в Північній Америці, наприклад, існує образ ділового бізнесмена, що поспішає на важливу зустріч з потрійним еспресо в руках, але в інших культурах подібного немає.

В майбутньому автори планують продовжити цю лінію досліджень і вивчити асоціації людей з різними продуктами харчування і напоями, а також те, як вони впливають на ефект праймінгу.

Нагадаємо, вчені-ентузіасти створили штучну каву на молекулярній основі.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-24 12:19 :52