Новини » Політика 28 березня, 2019, 22:00
Експерти застерегли від прихованої агітації у день тиші
ZIK
ZIK

Уже в цю п’ятницю, опівночі, Україна має звільнитися від агітаційного тиску. Білборди, рекламні ролики, оприлюднення підсумків соціологічних досліджень – усе буде заборонено. Настане день тиші, а отже народ матиме змогу без будь-якого зовнішнього тиску ухвалити своє рішення. Принаймні так би мало бути. Адже експерти кажуть: практика показує, що повної тиші навряд чи вдасться досягти.

Про це йдеться в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне» на телеканалі ZIK.

«Незважаючи на день тиші, можливою є прихована агітація», – коментує координаторка «Опори» Ольга Айвазовська.

Здавалося б усі плакати кандидатів є агітаційними, однак у день тиші з вулиць знімуть частину. Деякі висітимуть без порушення закону, адже імен, посилань на конкретні політичні сили нема, одначе гасла, схожі шрифти, колористика кандидатів, які балотуються, залишається впізнаваною. Тож на ділі – обмеження обходять практично всі.

«У прихований спосіб, через асоціативні ряди щодо певних ключових повідомлень, стилістики, логотипів, виборець зрозуміє, де є елемент агітації», – зазначає координаторка «Опори» Ольга Айвазовська.

Нагадати про себе в день мовчанки кандидати можуть і завдяки радіо, і телебаченню. Уже не в ролі претендента на посаду очільника держави, а, приміром, у статусі експертів. І це теж законно. Фактично неможливо, каже політолог Володимир Фесенко, зупинити пряму агітацію в соціальних мережах, бо поширюватимуть її самі користувачі.

«Я просто не уявляю, як можна заборонити висловлюватися, тим більше зараз це модно. Всі запитують один одного, за кого ти будеш голосувати. Формального порушення закону в цьому немає», – пояснює політолог Володимир Фесенко.

Не вірять у те, що можна зберігати мовчанку і деякі українці. Одначе, попри можливі зловживання, переконані, що цей день має існувати.

Відповідальність за інтернет-агітацію в день тиші передбачено тільки для електронних ЗМІ, для інших інтернет-джерел, зокрема соціальних мереж, кари чітко не прописано в законі. А ось на надто «балакучих» кандидатів чекає штраф.

Нагадаємо, 28 березня – останній день оприлюднення соцопитувань перед виборами Президента.

Ірина Зімен, «Перші про головне»

 

 

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-05-22 01:48 :11