Новини » Політика 22 березня, 2019, 16:41
«Кандидати-невдахи»: аналітик назвав двох кандидатів з низьким рейтингом і великими рекламними витратами
ZIK
ZIK

Реклама – досить потужний чинник впливу, але вона не завжди є запорукою успіху. Так, наприклад, у 2018-2019 Олександр Шевченко витратив на неї 100 мільйонів гривень, однак його рейтинг – на рівні одного відсотка. Подібна ситуація стосується Сергія Тарути.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Коментарі» заявив аналітик руху «Чесно» Ігор Фещенко.

«Статистика показує, що 60-90 відсотків від офіційних виборчих фондів – це витрати на рекламу, перш за все, на телебаченні. Тому ми зосередилися на цьому сегменті. Ми спробували підрахувати, скільки реклами замовляла політика у 2018-2019 роках. Фактично, хотіли дослідити дочасну агітацію і зрозуміти, якою є насправді цифра витрат на рекламу під час кампанії», – пояснює експерт.

Висновки досить невтішні, зазначає аналітик руху «Чесно». Адже хоч закон України про вибори і забороняє рекламні витрати не із виборчого рахунку, до офіційної реєстрації, факти протилежних дій існують.

«У 2018 році політики, які  потім стали кандидатами в президенти, фігурували в політичній рекламі, вартість якої сукупно – 560 мільйонів гривень. По витратах лідером минулого року був Петро Порошенко. Він витратив 175 мільйонів на телерекламу. Друге місце в Юлії Тимошенко – 127 мільйонів. Закриває трійку Олександр Шевченко, витративши 87 мільйонів», – каже Ігор Фещенко.

Цього року топ політиків змінився, наголошує аналітик руху «Чесно».

«На першому місці, тимчасово, вийшла Тимошенко. Вона за два місяці нарекламувалася на 80 мільйонів гривень. Йдеться тільки про сімнадцять центральних телеканалів. За нею йде Порошенко. Він витратив 75. Замикає трійку Тарута. Він сплатив 52 мільйони гривень», – говорить експерт.

Щодо Петра Порошенка виник цікавий нюанс. Цього року він почав пізніше купувати рекламу, але значно динамічніше, звертає увагу аналітик.

«Фактично, він витрачає по п’ять-шість мільйонів у день. Тому Порошенко суттєво перегнав Тимошенко по рекламі. Ми ще не публікували цю інформацію, але у нас є дані за березень, коли Порошенко за два тижні витратив 100 мільйонів гривень на телерекламу», – розповідає експерт.

Водночас, Володимир Зеленський за січень-лютий витратив на рекламу менше, ніж 30 мільйонів гривень, звертає увагу Ігор Фещенко.

«Ключовим у кампанії Зеленського є не зовнішня і телевізійна реклама, а ютуб, Фейсбук. Перевага в тому, що «1+1» системно транслює програми з його участю», – пояснює аналітик.

Реклама точно впливає на пізнаваність політиків, та не завжди на рейтинг, підкреслює Ігор Фещенко.

«Саме тому політики починають свої кампанії за рік-два до самих виборів. Переважно лідери витрат на рекламу стають лідерами і на виборах. Реклама – досить сильний чинник впливу, але не завжди є запорукою успіху. Так, наприклад, у 2018-2019 Олександр Шевченко витратив 100 мільйонів гривень, однак його рейтинг – на рівні одного відсотка. Подібна ситуація стосується Сергія Тарути», – додає експерт.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-04-22 13:21 :37