Новини » Політика 18 березня, 2019, 16:09
«Чесно»: Тарута витратив на рекламу 150 млн грн перед тим, як знятися з виборів
Передвиборча реклама Сергія Тарути. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine
Передвиборча реклама Сергія Тарути. Фото: Getty Images/Global Images Ukraine

Зняття Сергія Тарути на користь Юлії Тимошенко стало сюрпризом тільки тому, що офіційно вийти з перегонів уже неможливо. Прізвище кандидата Тарути залишиться в бюлетені, бо він пропустив строк подання заяви до ЦВК. Імовірно, цей крок розрахований лише на створення новинного приводу у ЗМІ. Але, схоже, це рішення Тарута ухвалив раніше – півтора тижня тому, різко зменшивши витрати на телерекламу в 4 рази. Тільки доведені видатки партії «Основа» та самого Сергія Тарути на рекламу сягають 150 млн грн, й остаточно не відомо, на яких умовах відбулося «зняття» на користь Тимошенко.

Про це повідомляє Рух «Чесно», який аналізує витрати кандидатів у Президенти.

Загалом від дня реєстрації до 10 березня 2019 року центральні телеканали показали майже 1800 роликів Тарути, вартість яких, відповідно до розцінок телеканалів, сягає 62 мільйонів гривень.

За підрахунками Руху «Чесно», сукупна вартість телереклами Сергія Тарути та партії «Основа» у 2018-2019 роках становила більш ніж 131 мільйон гривень. Понад 70% цих коштів, або 94,5 мільйона, за рекламні ролики мав би отримати канал «Україна» Ріната Ахметова.

Як раніше повідомляв Рух «Чесно», реклама на ТРК «Україна» є найдорожчою з-поміж усіх центральних телеканалів і сягає 5,6 тисячі за секунду у вечірньому прайм-таймі. Цей канал виявляє особливе ставлення до Тарути та системно випускає в новинному блоці сюжети з ознаками замовності на користь політика, а також запрошує його до студії новин, де він разом з ведучою обговорює різноманітні теми. Зазвичай ці розмови тривають 6-7 хвилин. Студію новин на ТРК «Україна» Тарута відвідує в середньому двічі на місяць.

Якщо трактувати такі візити на телеканал у прайм-таймі як рекламу, то комерційна вартість разової присутності Тарути в ефірі становила б 2,4 мільйона гривень. І це не враховуючи новинних сюжетів, де він також досить часто фігурує. Згідно з підрахунками «Детектора медіа», ТРК «Україна» в новинному блоці протягом 2018 року продемонструвала 31 піарний сюжет на користь Тарути.

Масштаби присутності Тарути в новинах «України» однозначно свідчать про особливе ставлення телеканалу Ахметова до лідера «Основи». Щоправда, неможливо з’ясувати, чи Тарута платив за ці ефіри, чи доступ до них йому «безоплатно» надавали зі згоди власника. Окрім Сергія Тарути, до студії ТРК «Україна» часто навідуються Олег Ляшко та його соратник Віктор Галасюк (особливо якщо потрібно прокоментувати вартість вантажних залізничних перевезень), а також «ахметовське» крило «Опозиційного блоку» – Олександр Вілкул, Борис Колесніков, Вадим Новинський. Рідше, але системно в ефірі ТРК «Україна» з’являється Валентин Наливайченко, який теж висловлював симпатії до Тимошенко та балотується в Президенти.

Читайте також: У мережу злили «дружню» розмову Тимошенко та Коломойського: аудіо

Фактично Сергій Тарута й партія «Основа» витратили на зовнішню та телевізійну рекламу щонайменше 146 мільйонів. Водночас партія й кандидат мали також власну друковану продукцію, рекламу в інших ЗМІ (зокрема, і приховану) та низку інших організаційних і пропагандистських витрат. Попри таку масштабну й досить дорогу кампанію, Сергій Тарута вирішив залишити перегони та закликав голосувати за іншого кандидата.

Читайте також: Ющенко розповів, що буде після президентських виборів

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-05-23 02:15 :00